glosa Marty Ljubkové

Už delší dobu jsem žila v přesvědčení, že tupé genderové stereotypy, namířené proti ženám i mužům, z českých reklam vlastně vymizely. Přestala jsem se při setkání s tímto světem rozčilovat – a zbyl jen údiv či ignorance. Nedávno jsem jela metrem a četla si propagaci všeho možného, když tu jsem se zaradovala. Reklama na rozhlasový pořad, který moderuje Diana Kobzanová, začínala nadějně. Je modelka a blondýna, píše se, a přitom se s ní dá mluvit o všem. Poslední předsudek padl! Ano! Promluvme si! Nechť celý svět promlouvá s Dianou K.! A jaká témata nám nabízí? Témata pro všechny, hned to první zaujme: jak přinutit chlapa k plastice. A pak také, jak grilovat nebo jak si zařídit ložnici… Takže svět je stále stejný. Muži nemají příliš sklony o sebe v dnešní době přehnaných obav o zevnějšek pečovat, ale dají se nakonec zlomit. Jedno moudro. A pomůžou jim k tomu blondýny, které jsou – co jsem čekala? – navzdory všemu pořád neskutečně pitomé.