Manga

Manga bývá většinou charakterizována jako určitý kresebný styl. Ve skutečnosti se ale jedná spíše o rodinu několika spřízněných stylů či přístupů. Následující výběr je přehlídkou rozdílných kresebných stylizací i způsobů práce s komiksovým médiem.

 

1

Disneym a Fleischer Studiem ovlivněná klasická kresba zakladatele stylů mangy Osamu Tezuky. Ze slavné série Astro Boy z padesátých let

2

Kresba výrazně ovlivněná evropským komiksem. Karikaturu střídá realismus, akce je vyměněna za zálibu v detailu. Komiksová verze Miyazakiho Naušiky z Větrného údolí

3

Prudce skloněné úhly pohledu a ostře skosené úhly panelů. Dynamika současné mainstreamové mangy. Z komiksové adaptace knihy Battle Royale

4

Roztříštěný ornamentální a impresivní styl šódžo mangy (manga určená dospívajícím dívkám) rozbíjí diktát komiksového rámu a tak vše zároveň spojuje i rozlučuje. Ze série X/1999 od skupiny CLAMP

5

„Čibi“ neboli „superdeformed“ stylizace ukazuje postavy v silně karikované zmenšené podobě, která slouží ke zdůraznění jejich emocí, případně ke zvýšení jejich roztomilosti. Šissó nikki (Deník zmizení, 2005) Hideo Azumy využívá tento formát atypicky k autobiografickému vyprávění o době, kterou autor strávil jako bezdomovec

6

Undergroundový styl heta uma (v překladu „tak špatný, až dobrý“) připomíná neumělé dětské kresby i některé expresionistické výtvarníky. Fekální a sexuální panoptikum komiksů Takaši Nemota