eskA2látor 2

Webová mutace časopisu National Geographic, sloužící jako nevysychající zdroj nejobskurnějších zajímavostí, je pro redaktora kulturního časopisu v den uzávěrky opravdu k nezaplacení. Nedávno zde například publikovali článek komentující výzkum vědců z hirošimské univerzity, zaměrený na souvislost mezi sledováním roztomilých videí a fotek zvířecích mláďat a výkonností při práci a studiu. Testu se prý podrobilo čtyřicet osm studentů vysokých škol a výsledky prokázaly, že osoby, které předtím pozorovaly koťátka či štěňátka, zvládají úkoly prověřující paměť, koncentraci a poznávací schopnosti lépe než ostatní. Zároveň se ukázalo, že mláďata mají na výkonnost mnohem větší vliv než dospělá zvířata téhož druhu. „,Roztomilé (japonsky kawaii) věci nás mění. Nejen že nás dělají šťastnějšími, ale zjevně také ovlivňují lidské chování,‘ napsali hirošimští psychologové ve zprávě uveřejněné ve vědeckém časopise PLOS ONE. ,Naše studie dokazuje, že sledování roztomilých věcí zlepšuje další série úkolů, které vyžadují pozornost a koncentraci.‘“ Japonsko je, jak vidno, opravdu zemí extrémů, bylo by však nemístné odbýt celý výzkum obecným závěrem. Redaktoři A2 se evidentně na videa ani obrázky mláďat nedívají, na redakčních počítačích jako nejčastěji otevřená okna vyskakují portály typu Jobs.cz, které nemohou učinit šťastnějším zřejmě nikoho. Dosahujeme ale jiných výsledků, což dokládá reakce jednoho čtenáře: „Za těch pět let, co A2 kupuju, jsem zestárl o několik století. Děkuju!“