eskA2látor 1

Od začátku května koluje mezi žurnalistickými proletáři vtip. Říká paní Bakalová manželovi: „Zdenku, až půjdeš se psem, kup prosím tě Blesk.“ Bakalovo mediální impérium se totiž rozrostlo o dalšího hlídacího voříška: server Aktuálně.cz. Jednou možná přijde doba, kdy se po vzoru Maxipsa Fíka vydá pro „noviny“: „Když já nevěděl který, tak jsem vzal celou trafiku.“ Nejde však jen o růst podniku, v době krize jistě úctyhodný, k velkému třesku se v Economii schyluje hlavně v jiném směru. Podle informací získaných Mediářem od Lucie Tvarůžkové, zástupkyně šéfredaktora Hospodářských novin, které jsou vlajkovou lodí vydavatelství, budou od léta novináři většiny titulů, jež Bakala vlastní, sedět v obří karlínské hale připomínající nádraží a „vzájemně se motivovat a zdravě si konkurovat“ při práci. Pokud se poslední dobou Bakalova média od sebe názorově příliš nelišila, nyní můžeme se změnou trendu přestat počítat definitivně. „Produkty“ Economie musí totiž konkurovat nikoli jiným tiskovinám, ale v první řadě hlavně Facebooku a Googlu. „Chceme přebrat jejich myšlení, mentalitu“, a hlavně asi jít s dobou, jež přeje monopolům.