eskA2látor 2

V Madridu je na prodej všecko, včetně ná­zvů stanic a linek metra. Telefonní operátor Vodafone nezaváhal, a tak se centrální stanice Sol, fungující pod tímto názvem už devadesátý rok, od prvního června jmenuje Sol Vodafone. V září se pak název britské korporace rozprostře po celé délce červené trasy metra: Línea 2 Vodafone. Firma bude mít k dispozici reklamní plochy a staniční rozhlas bude jistě dostatečně často připomínat, kdo tu platí. „Je to inovativní reklamní iniciativa,“ vysvětluje Ignacio González, hlava madridského regionu a představitel tvrdého jádra Lidové strany. Metro má během tří let získat tři miliony eur. Nicméně firma, která si uvědomuje, že platit daně se nevyplatí, a pokud ano, pak v Lucembursku, si možná přece jen umí spočítat i to, že reklamu není výhodné nakupovat po jednotlivých plakátech a citylightech, nýbrž po celých linkách metra, ve velkém a se slevou. Nebuďme však škarohlídi: tento model může být inspirací pro Prahu. Stojí­-li na obou konečných jejího žlutého metra velkoprodejna IKEA, proč jí nenabídnout název obou stanic i celé trasy B? Strategie je prostá: žlutomodrý nábytkář by to určitě nevydržel a ze svého by konečně zbudoval i chybějící modrou trasu D, na kterou sídliště Krč, Novodvorská, Lhotka, Písnice a Libuš čekají už pětatřicet let.