Dívky nepláčou

Transgenderové drama Dívka belgického režiséra Lukase Dhonta, které se stalo senzací sekce Un certain regard v Cannes, vypráví o dospívající baleríně procházející změnou pohlaví. Soustředí se na frustrace hlavní hrdinky spojené s její tělesností.

Dívka režiséra Lukase Dhonta získala na letošním festivalu v Cannes cenu za nejlepší celovečerní debut a v nadcházející oscarové soutěži bude reprezentovat Belgii v kategorii neanglicky mluvených filmů. Po Fantastické ženě (Una mujer fantástica, 2017) Sebastiana Lelia, jež ve stejné kategorii zvítězila letos, jde o další příběh s transsexuální hrdinkou. Oba filmy svým důrazem na umělecké dráhy protagonistek připomínají, že i transsexuál může být krásný a múzický člověk jako každý jiný. Dívka však kromě toho ukazuje něco, co si málokdo dokáže vůbec představit. Nevypráví o zlé xenofobní společnosti, ale především o překážkách kladených dospívající trans dívce jejím vlastním tělem. Na rozdíl od autorsky pohodlného vzbuzování antipatií vůči méně civilizovaným spoluobčanům přichází s příběhem plným zášlehů fyzické bolesti, která je však snesitelnější než dlouhodobé duševní trápení. Nabízí divákům možnost vcítit se do situace lidí, kteří kvůli svému tělu prožívají hlubokou krizi identity.

 …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si toto číslo elektronicky