Dva chlapi v majáku

Historický horor podle Roberta Eggerse

Vedle Slunovratu Ariho Astera byl snímek Maják Roberta Eggerse nejdiskutovanějším loňským artovým hororem. Film vyprávějící o dvojici mužů, kteří na konci devatenáctého století střeží maják na malém ostrůvku, stojí na hraně psychologického a nadpřirozeného děsu.

Robert Eggers, který před pěti lety debuto­val historickým hororem Čarodějnice (The Witch, 2015), pokračuje i svým druhým celovečerním filmem Maják v ohledávání specifického časoprostoru, jenž vyrůstá z konkrétní historické zkušenosti, ale atmosférou evokuje fantaskní inferno. Přestože šestatřicetiletý Eggers zatím natočil jenom dva filmy, je považován za vyhraněného tvůrce s rozpoznatelným rukopisem, podobně jako svého času David Robert Mitchell nebo Jordan Peele. Spolu s generačně spřízněným režisérem snímků Děsivé dědictví (Hereditary, 2008) a Slunovrat (Midsommar, 2019) Arim Asterem dokážou vybudit zájem fanoušků hororu, ale i publika, které se o tento žánr běžně nezajímá. V době, kdy se ze spojení artový horor stala nelichotivá nálepka pro filmy všelijakého původu a diskutabilní kvality, které se téměř nepovšimnuty povalují v online videotékách, se Eggers s Asterem vydělili koncepčním uvažováním a jasnou představou o tom, jak chtějí s žánrem pracovat. Navíc jsou ochotni …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si toto číslo elektronicky