par avion

Z francouzských médií vybrala Sára Vidímová

Konec roku 2020 byl ve Francii spojen mimo jiné s rozsáhlou veřejnou diskusí nad obsahem dvou dokumentárních filmů, které jsou mainstreamovými médii označovány jako konspirační. Deník Libération v textu z 21. prosince popisuje úspěch dokumentu Hold­-Up, jehož autor Pierre Barnérias proslul například filmem, který mapoval hnutí Manif pour Tous (Za manželství pro všechny) a snažil se „odkrýt“, kdo za ním skutečně stojí. Článek poukazuje na sílu kolektivního financování, díky němuž se film Hold­-Up dostal do povědomí obrovského množství lidí, a to navzdory faktu, že byl záhy stažen jak z YouTube, tak ze serveru Vimeo. Poměrně brzy po svém uvedení (11. listopadu) měl desítky milionů zhlédnutí. „Film se sice svou inklinací ke komplotismu netají a globální pandemii spojuje s Ekonomickým fórem v Davosu, ale jeho síla spočívá nejen v provedení, protože Barnérias je talentovaný, nýbrž i v počtu kredibilních osobností, které se ke krizi vyjadřují. Mezi nimi například …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si toto číslo elektronicky