Kamarádky z květinového města

Seriál Hirokazua Koreedy o gejšách a vaření

Japonský režisér a pozorovatel společenských i rodinných vztahů Hirokagggggzu Koreeda za své filmy získal několik cen na festivalu v Cannes. Nově držitel Zlaté palmy natočil pro Netflix seriál o gejšách a kuchařkách, který bourá stereotypy spojené s oběma profesemi a namísto akce a napětí sází na zachycení všednodennosti.

Uznávaný japonský scenárista a režisér Hirokazu Koreeda je oceňován – byť doma o něco méně než ve světě – hlavně za svá sociálněrealistická dramata o rozbitých rodinách sužovaných materiálními starostmi. Poměrně temné a vůči japonské společnosti kritické filmy jako Nikdo to neví (2004) či Zloději (2018) nicméně občas proloží příjemným, téměř idylickým vyobrazením obyčejného života plného běžných radostí a strastí. V těchto snímcích se ekonomická dimenze tolik neřeší a atmosféru snadno ovládne poezie všedního dne. A právě tuto linii rozvíjí nový Koreedův se­­riál Makanai: Jak se vaří pro Maiko z prostředí okiji, tedy „učiliště“ budoucích gejš. Stejně jako snímek Naše malá sestra (2015) i seriál vychází z populární mangy, tentokrát od Aiko Kojamy. A obě díla spojuje i to, že vyprávějí o kvazirodinném společenství žen žijících pod jednou střechou.

 

Soběstačné osobnosti

Seriál Makanai (název označuje domácího kuchaře či kuchařku) vypráví …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si A2 v elektronické podobě