Společnost Pivovary Staropramen, a. s., která „jako zodpovědný výrobce piva dodržuje pravidla komunikace definovaná etickým kodexem Iniciativy zodpovědných pivovarů", pod záštitou zábavné propagace, jejíž přelomová fáze proslula heslem „Chlapi sobě", šíří mezi českými muži stále odvážnější osvětu. Zatímco původní slogan ještě naznačoval, že prostá manipulace s půlfaly o objemu 0,5 směřuje k hromadnému násobení jedniček v jediné esenciální mužství, jedna ze současných reklam je mnohem subtilnější. Nápis vylisovaný na plechu o rozměrech cca 50 x 35 centimetrů nabádá: „Kup kytku kamarádům." Květ složený z firemních půllitrů a lemovaný pivní pěnou nás vrací zase zpátky na zem. Přesto nelze pominout doslovné čtení, které prostými slovy říká, že vzájemné něžnosti a galantní pozornost by tlupy sveřepých pivařů, trávících večery ve společném kouři, snad přece jen mohly pozvednout na vyšší karmickou úroveň, vyznačenou novou transgenderovou citlivost.
Miloslav Cecek