Místo svítání blankytný Altaj

noční spoj

V básních Sufiana Massalemy je to z české periferie s chatovými koloniemi a sběrnými dvory do Mosulu či Rijádu jenom kousek. Lehká melancholie, která nás snadno přenáší z místa na místo, tu není pouhým pocitem či vedlejším efektem niterného nomádství: je prací s odstíny, díky níž obrazy získávají neonovou ostrost i jemnost akvarelu a perspektiva se rozšiřuje od Atlantiku až k Altaji.

Noční spoj

zatáčí u chatové kolonie

za okny se šikují chomáče jisker

 

neony pumpy září široko daleko

tajemství vyřčená na takovém místě

nejsou ničím víc než jen slovy

 

říkám si jestli nakonec není moje město

jen povzdechnutím řidiče kamionu

mířícího do Polska

 

Před večerkou

poflakujeme se s kalhotami ušpiněnými

od čerstvě natřené lavičky

říkáš že za stodolou

u sběrného dvora

mizí lidi

 

to se jen recyklují

na nové televizory a pračky

nesmíš taky hned všemu věřit

 

pomačkané linie krajiny

pozorovat přes pet lahev

pohozenou …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si A2 v elektronické podobě