ISSN 1803-6635

hledat

přihlášení

anketa

Nejdrsnější superhrdina je:

celkem hlasů: 135

Mapování postkomunismu Konference zaměřená na obecné politické, sociální a ideologické trendy ve Střední Evropě po roce 1989 – rozpad utopických snů, neoliberální trasformaci lidu na masu konzumentů, depolitizaci, krizi univerálního občanství, boj s antikomunismem, rasismus nebo Tamásův pojem “post-fašismus”. další tipy
úvod > A2+

A2+

Série uvádějící tvůrce z českého i zahraničního uměleckého okraje. Hudba, filmové projekce, autorská čtení, performance, výtvarné instalace, DJ's, Volxküche.

 

#36

5. 10. 2014 20:00
Café V lese, Krymská 12, Praha 10

Tomutonttu (FIN), Èlg (FR/BE)

Vstup: 120/100 Kč

 

Časopis A2 a blog Red for Colour Blind pořádají koncert dvěma významným postavám současného evropského elektronického undergroundu. Finský hudebník Jan Anderzen, který je členem freefolkových Kemialliset Ystävät, vystoupí se sólovým projektem Tomutonttu. Druhý vystupující Laurent Gérard, známý z projektu Opéra Mort a jako spoluhráč Ghedalii Tazartése, vystupuje pod zkratkou Èlg.

 

Tomutonttu (FIN)

Tomutonttu naplňuje svou vizi avantgardní klubové hudby, která je tekutá a frenetická, jako by mixování a sampling byly řízené spíš zákony přírody než logikou techniky. Tuhle vizi dnes odráží nejen tvorba Tomutonttu, ale i produkce jeho labelu Vauva (Tlaotlon, Tsembla, Nuslux). Tomutonttu se po debutu na belgickém labelu Ultra Eczema v roce 2006, splitech se Skaters, Astral Social Club či Oneohthrix Point Never uchýlil ke značce Dekoder. Jeho deska Hylyt (2012) vychází z recyklace a přepracování skladeb ze starších singlů a kompilací, které se prolínají s novými vrstvami elektronických i akustických zvuků a dohromady tvoří proud geniálně ne-komponované etnicko-psychedelické koláže.

https://dekorder.bandcamp.com/album/hylyt
http://www.kemiallisetystavat.com/tomutonttu/ttinfo.html

 

Èlg

Také Laurenta Gérarda alias Èlg, který momentálně sídlí v Brusselu, už jsme u nás mohli naživo slyšet, konkrétně v duu Opéra Mort, které do Prahy přivezlo záblesk z donedávna obskurního, převážně kazetového pařížského labelu Tanzprocesz. Oba členové Opéra Mort se setkávají také v Reines d’Angleterre, kde doprovázejí enigmatického solitéra Ghedaliu Tazartése. Èlg se vlastní tvorbě věnuje od roku 2006 a jeho sólový zvuk se posunul od temných úzkostí kmenového dua do sféry elektronického „jiného šansonu“ na desce Tout Ploie (2008), která byla poměrně brzy reeditována v Americe. Z jeho posledních nahrávek jednoznačně vynikají alba Chimie (2013) a Mil Pluton (2012). K mimoběžnému zvuku tohoto alba přispěl vedle hostů, jako je třeba právě Jan Anderzen či TG Gondard, možná i fiktivní jazyk Gérardova kybersvěta, především ale resuscitovaná estetika chladu a neosobnosti, spadající spíš do období postpunkového přístupu k syntezátorové taneční hudbě.

https://soundcloud.com/lg2-3

 

Série A2+ probíhá s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Městské části Praha 2.

 

http://www.advojka.cz/a2
http://redforcolourblind.blogspot.cz/
http://www.cafevlese.cz/

 

předchozí akce:

 

#35

24. 6. 2014 19:30
Café V lese, Krymská 12, Praha 10

H. U. M. (UK), Střed světa (CZ), Fuck It Duet (CZ)

Vstupné: 100/80 CZK

 

H. U. M. (UK)

Na bristolském psychedelickém labelu Zam Zam, který se v nedávné době podílel také na oživení uměleckého prostoru The Island v chodbách a celách někdejší policejní stanice v Nelson Street, vydávají mimo jiné tři blíženecké projekty: hypnagogicky a doomově laděný Uiutna, který loňský rok uzavřel split kazetou s Druss (Fire is Queen), původem Francouzka H, jejíž performance časopis Wire charakterizoval jako „umnou choreografii halucinace, opírající se o snové opakování a smysl pro trvalou závrať“, a do třetice multižánrový experimentátor Mark Wagner (na Zam Zam mu právě vyšla deska Mental Transmutation Music vol. 11–22). Ti všichni se nyní potkávají také v přímočaře vymezeném triu H. U. M. Společná tvorba ještě víc podtrhuje jejich podobná východiska: důraz na rituální potenciál zvuku, neobvyklé kombinace elektroniky a tradičních zdrojů a fascinaci přírodními cykly v souvislosti s časem performance a napojení mysli na tranzovní, extatickou vrstvu improvizace. Na obskurní esoteriku a okultní vlivy jsou pak přímo navázáni právě skrze Marka Wagnera, člena Moon RA či doommetalových S&M (Mourning Sunday), kteří se objevují po boku Aluk Todolo, Stephena O’Malleyho či Horse Latitude.

http://www.zamzamrec.org/HUM.html
http://uiutna.bandcamp.com/
http://markwagnermusic.blogspot.com
https://www.youtube.com/watch?v=QTwP-UeWkb4

 

Střed světa (CZ)

Poprvé v rámci série A2+ se také představí  se svou  „nedbalou, částečně rozteklou post-chillout-tech veteší“ domácí elektronický solitér Střed světa. Loňský debut na labelu Baba Vanga sklidil skvělé ohlasy, následující deska remixů od respektovaných jmen současného podzemního techna (Basic House či S Olbricht) ho pak dostala i do zahraničního povědomí a v současné době pracuje na nahrávce pro split s projektem Tlaotlon z Nového Zélandu. Jak zní jeho aktuální tvorba, můžete slyšet mj. z nedávno zveřejněné kompilace blogu Freakshow !CZECH2.

http://babavanga.bandcamp.com/album/st-ed-sv-ta-st-ed-sv-ta
https://soundcloud.com/freakshowfreakshow/stred-sveta-osobnost-v-prubehu-krajeni?in=freakshowfreakshow/sets/czech2

 

Fuck It Duet (CZ)

Fuck It Duet je název prvního alba dua k!amm/Pelikán, který byl posléze povýšen na jméno celého projektu, potažmo strategie, jež vedla k jeho založení. Je lhostejné, zda jejich nástroje mají tlačítka, struny, klávesy, hubičku či drátky, jejich zvukové performance jsou vždy vedeny především radostí i utrpením z vyvázání. Po debutu, který vyšel na značce Blood in the Boat v roce 2011, vydali živý záznam z berlínského klubu The Zone na německém labelu TimTimTonTräger (2012).

http://bloodintheboat.bandcamp.com/album/fuck-it-duet
http://timtimtontraeger.bandcamp.com/track/live-at-the-zone-berlin-26th-april-2012

 

#34

15. 6. 2014 20:00
U Malého Rohozce
(Radlická 23, Praha 5)

Crank Sturgeon (US), Wallraf/Delle (DE)

Vstup: 80/60 CZK

 

Crank Sturgeon (US)

Pod názvem Crank Sturgeon již od začátku devadesátých let vystupuje audiovizuální hudebník, soundartista, konceptuální umělec a performer Matt Anderson, usazený ve státě Maine na východním pobřeží USA. Jeho interaktivní představení v sobě obsahují velkou dávku humoru a mají blízko k dadaismu. Pracuje se sofistikovaným systémem kontaktních mikrofonů vlastní výroby, schopným zachytit i sebenepatrnější vibrace vlastního těla, věcí i okolního prostředí, používá nejrůznější přístroje a předměty denní potřeby, obléká se do absurdních kostýmů a během performancí často živě komentuje své právě prováděné postupy.

http://www.cranksturgeon.com/
http://vimeo.com/67078489

 

Wallraf/Delle (DE)

Wallraf/Delle společný projekt dvou hamburských hudebníků pohybujících se v široké oblasti noise music – Davida Wallrafa a Tima Tima (aka Java Delle). Oba spolu působí ještě ve skupinách Du Typ Du a Piss Guitars. Hudba dua Wallraf/Delle je založená na primitivních pomalých beatech, které oba noiseři obalují vydatnými vrstvami mechanicky vytvářených ruchů, elektronického šumu a samplů. Výsledkem je těžké, špinavé a zvláštně strnulé disco, respektive to, co z něho zbylo: rytmické ostatky překryté hlukem hroutící se civilizace. V letošním roce vydali už tři kazety na labelu TimTimTonTräger.

https://javadelle.bandcamp.com/album/split-c40-w-flash-mental-experiment
https://soundcloud.com/david-wallraf
http://javadelle.wordpress.com/

 

#33

8. 6. 2014 19:30
Café V lese,
Krymská 12, Praha 10

SEC_ & Olivier Di Placido (IT/FR), Trans/Human (UK), Žužu (CZ/FR)

Vstup: 100/80 CZK

SEC_ & Olivier Di Placido (IT/FR)

Spolupráce Mimma Napolitana (SEC_) a Oliviera Di Placida začala v Berlíně v roce 2010. Jejich elektro-akustická improvizace je ovlivněná noisem a DJskou cut & paste estetikou. V roce 2012 vydali na labelu Bocian Records album Rainbow Grotesque.

Italský experimentátor SEC_ (Mimmo Napolitano) používá kotoučový magnetofon Revox, zapojený do no-input feedback systému. Magnetofon tak neslouží jen k manipulaci nahrávek, ale také k ovládání zpětných vazeb a vytváření nepředvídatelných rytmických interakcí mezi jednotlivými přístroji. Jeho východiskem je musique concrète, ale snaží se ji otevřít prvkům power electronics a vůbec klubové hudby. Spolupracuje s mnoha dalšími hudebníky, mimo jiné s Jeromem Noetingerem, Davem Phillipsem nebo Valeriem Tricolim.

Francouzský hudebník Olivier Di Placido hraje na kytaru s pohyblivým krkem a neupevněnými snímači a jeho přístup je založený na prozkoumávání zvukových možností každé jednotlivé části nástroje. Věnuje se také sólové tvorbě a často spolupracuje s dalšími improvizátory (Tony Buck, Jassem Hindi, Clare Cooper, Anthea Caddy, Arnaud Riviere, Mario De Vega, Ruben Patino, Mat Pogo).

http://www.toxorecords.com/sec_/
http://olivierdiplacido.wordpress.com/
https://www.youtube.com/watch?v=-TVRxh_yozE

 

Trans/Human (UK)

Britské duo Trans/Human tvoří sheffieldští hudebníci Adam Denton a Luke Twyman. Projekt na pomezí noise, improvizace a sound artu vznikl v roce 2011 a je jednou z mnoha uměleckých aktivit spojených s hlavičkou tvůrčího kolektivu a zároveň labelu The Audacious Art Experiment. Ten funguje už dvanáct let a od roku 2012 navíc v Sheffieldu provozuje vlastní klubový prostor Audacious Space. Kolem vydavatelství vznikla lokální scéna, zaměřená na drobné radosti kulturní činnosti malých měřítek: „Dej nám vědět a my se s tebou podělíme o to, co víme...“ Je v tom něco z DIY přístupu punku, něco z idealismu hippies a také trocha prázdninového travellerství. Turné Trans/Human je součástí projektu s výzkumnickým názvem Audacious Mobile Research Library. Duo po cestě nahrává všelijaké šumy a frekvence, které se objeví v dosahu antény, a občas odehraje koncert. Používají walkmany, rádia, kontaktní mikrofony, dětské vysílačky, mobilní telefony, preparovanou kytaru atd. Vystoupení jsou ritualizovaným zvukovým prožitkem prostředí jednotlivých zastávek. Letošní turné doprovází v pořadí třetí album, nahrávka The (Un)Expected.

http://transhuman.bandcamp.com/album/the-un-expected

 

Žužu (CZ/FR)

Pod názvem Žužu už zhruba rok spolupracují improvizátor Patrik Pelikán (dechové nástroje, kontrabas, havajská kytara, kontaktní mikrofony, diktafony atd.) a francouzský noiser usazený v Praze Romano Krzych (hlas, zpětné vazby, smyčky). Rozpětí jejich performancí je značně široké – od brutálních hlukových orgií až po ztišený industriální šanson. Jejich produkce skutečně připomíná pouťovou cukrovinku, k níž se hlásí svým názvem: můžete si na ní pochutnat, ale za určitých podmínek vám může zruinovat celý den.

https://soundcloud.com/klangundkrach/sets/zuzu

 

Série A2+ probíhá s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Městské části Praha 2.

 

#32

9. 5. 2014 19:30
kavárna Liberál,
 Heřmanova 6, Praha 7

 

All Machine (HU), Reisebüro86 (HU) a Aadvark (UK)

All Machine je sólový audiovizuální projekt maďarské básnířky, zpěvačky a performerky Kingy Toth, navazující na stejnojmennou sbírku textů. Její performance, které bývají založené na prostém principu – zmnožování vlastního hlasu pomocí looperu, bez použití jakýchkoli dalších zkreslujících či modulačních efektů, se snaží stírat hranice mezi experimentální hudbou a poezií. V Praze vystoupila v roce 2012 na festivalu KontrA2punkt v duu Toth Kina Hegyfalu.

Pod názvem Reisebüro86 od roku 2012 vystupuje druhý člen Toth Kina Hegyfalu, maďarský vizuální umělec Gergely Normal. Jeho hlavním nástrojem je elektrická kytara, ale spíše než o hru v tradičním smyslu jde o různé způsoby snímání a dobývání zvuku. Kromě kytary využívá mikrofony a sampling. Sám svou temnou hudbu umisťuje do čtverce, jehož vrcholy označuje nálepkami ritual noise, dark tribal, experimental ambient a disco weirdo“.

„Postapokalyptickou hudbu budoucnosti a minulosti“ do Prahy přijede představit liverpoolská skupina Aardvark. Jejich „party noise“, vytvářený pomocí gramofonů, analogových kláves, různých ozvučených předmětů, hlasů nebo flétny, se spíše než v agresivních polohách pohybuje v oblejších, psychedelických vlnách. O tom, jak jejich hudba souzní se starými naivně futuristickými fantaziemi, se lze přesvědčit při poslechu jejich improvizace ke kolorované verzi Mélièsovy Cesty na měsíc.

Série A2+ probíhá s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Městské části Praha 2.

Začátek 19:30, vstupné 100/80 CZK.

Odkazy:

http://allmachine.bandcamp.com

http://reiseburo86.bandcamp.com

https://soundcloud.com/a-a-r-d-v-a-r-k

https://cs-cz.facebook.com/kavarnaliberal

 

#31

3. 4. 2014 20:00
Café V lese,
Krymská 12, Praha 10

Father Murphy (IT), White Wigwam (CZ)

Po dvou letech do Prahy přijíždějí významní představitelé italské „okultní psychedelie“ – Father Murphy. Vystoupí 3. dubna v rámci prvního letošního koncertu cyklu A2+ v Café V lese. Večer zahájí pražský jednočlenný elektronický projekt White Wigwam. Akce probíhá ve spolupráci kulturního čtrnáctideníku A2 a promotérského kolektivu Letmo Productions.

Father Murphy, kteří v roce 2012 v Praze dvakrát vystoupili v tříčlenné sestavě a nyní se představí jako duo, jsou možná nejoceňovanějším reprezentantem současné vlny italských psychedelických kapel, které v posledních letech čím dál častěji pronikají na evropská i americká klubová pódia. Desky vydávají na labelech Boring Machines a Aagoo Records a mají za sebou turné s hvězdami nezávislé scény Deerhoof, Dirty Beaches a Xiu Xiu.

Jestliže novou americkou či britskou psychedelickou hudbu často charakterizuje hravost, recyklování pokleslých popkulturních projevů, případně tendence k vytváření idylické, pastorální atmosféry, Father Murphy se – snad pouze s výjimkou debutového alba Six Musicians Getting Unknown – vždy pohybovali v temnějších polohách. Přestože se drží rockových nástrojů (kytara, klávesy, bicí), do jejich zvukových rituálů se otiskly i žánry jako industrial a noise nebo stará i nová, zejména ale spirituálně zaměřená, vážná hudba. Aktuální EP The Pain Is On Our Side Now jde v religiózně-blasfemickém zaměření zatím nejdál. Strohá industriální rytmika, hlukové prvky, hypnotické dechové party, sborový zpěv a exaltované výkřiky vytvářejí těžkou, děsivou, a zároveň uhrančivou náladu, která posluchače stahuje dolů, „na samé dno jámy a ještě hlouběji“, a dopřeje mu zakusit „do zvuku přetavený pocit viny“. Navzdory zdůrazňované pochmurnosti ale v performancích Father Murphy zůstává otevřený prostor pro sarkasmus a perverzi, bránící neúnosnému přesycení patosem.

Zálibu v tmavých barvách přes svůj název s Father Murphy sdílí i White Wigwam. Nejzamlklejší aktér neviditelné scény kolem vydavatelství KLaNGundKRaCH dříve působil ve skupinách Kaspar von Urbach a Rouilleux a v současnosti je činný hned v několika rodících se projektech. Svou minimalistickou rytmickou elektronikou dokáže vystavět působivé zvukové prostředí, evokující temnou nehybnou diskotéku ukrytou za tajnými dveřmi ve venkovském hotelu, jehož stěny jsou obložené světlým dřevem a parožím.

Série A2+ probíhá s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Městské části Praha 2.

 

http://fathermurphy.bandcamp.com/

http://whitewigwam.bandcamp.com

http://letmo.net/productions

http://advojka.cz/A2+

http://cafevlese.cz

 

#30

#29

25. 11. 2013 19:30

Café V lese (Krymská 12, Praha 10)

Robert Piotrowicz (PL), Frankie Vis & Stephen Doyle, Otolitos

vstup: 120/100 CZK

 

Robert Piotrowicz (PL)

Jeden z neuznávanějších polských umělců v oblasti experimentální a improvizované hudby, elektro-akustických studiových kompozic, divadelní hudby i zvukových instalací.
Vedle vlastních sólových projektů se věnuje spolupráci s předními světovými zvukovými umělci a hudebníky – jako instrumentalista a skladatel nejčastěji spolupracuje s Annou Zaradny, Burkhardem Stanglem a Zbigniewem Karkowskim. V uplynulých letech rovněž spolupracoval například s Orenem Ambarchim, Jerome Noetingerem, Xavierem Charlesem, Lasse Marhaugem, Johnem Hegrem, Tony Buckem, C. Spencerem Yehem nebo Kevinem Drummem. S Annou Zaradny vedl label Musica Genera a organizoval stejnojmenný hudební festival.

http://robertpiotrowicz.net

 

Frankie Vis & Stephen Doyle (NL)

Frankie Vis je zakladatel Plattegrond Records, DJ, noiser a vokalista, který se při živých improvizacích vydává na pole nepředvídatelnosti a chaosu a akcentuje humorný aspekt performance. Stephen Doyle působí amsterdamských improvizačních skupinách Dagora a The Lock. Ve své tvorbě  rozvíjí strategie nabourávající konvenční vztah mezi performerem a posluchačem. Jejich společné improvizace kombinují hlasové kreace s perkusivními vsuvkami a bláznivými  hlukovými výpady a jsou založené na ochotě následovat jakýkoli impuls, který se naskytne.

http://www.plattegrondx.com/

http://toztizok.com/

https://soundcloud.com/plattegrond/sets/roro-pq-en-frankie-vis/

http://youtu.be/zHYkW0tSrco
http://dagoramusic.com/

 

Otolitos (DE)

V Berlíně usazená skupina Otolitos (kytarista Tom O’Doherty, videoartista, baskytarista a „noisemaker“ Tristen Bakker a tanečnice a perkusistka Angie) vytváří minimalistické sonické krajiny s důrazem na jemnější zvuky akustických nástrojů tam, kde se ostatní zpravidla uchylují k digitální technologii.

http://www.otolitos.com/

 

Akci finančně podpořili Magistrát hlavního města Prahy a Polský institut.

 

#28

09. 10. 2013 19:30

Neone (Bubenská 1, Praha 7), ve spolupráci s 3x3 gallery

vernisáž výstavy y2kboy2025 + TG Gondard (FR), Bear Bones, Lay Low (VE)

vstup zdarma


3x3 gallery je prostor pro současné umění v libereckém divadle F.X. Šaldy, který funguje od roku 2009. Kurátorky Andrea Pekárková a Helena Krásová v něm pravidelně představují to nejlepší ze současné umělecké scény. Ale cesta nevede jenom do Liberce, vede i z něj, takže od července 2013 rozšířily svoji činnost o hostování v pražských galeriích. Tento program otevřely v Berlínskym modelu, nyní navazují v Neone výstavou y2kboy2025, který ve své webové tvorbě buduje a rozpracovává čistě virtuální “crazy 3D teenage” svět se všemi jeho problémy i radostmi.

www.facebook.com/ytwok.twothousand


TG Gondard
(FR/BE) je součástí francouzského hudebního undergroundu již od 90 let. Skrze vlastní experimenty a specifický lo-fi filtr již prozkoumal mnoho hudebních světů pod křídly labelů jako Les Potagers Natures nebo Tanzprocesz. Jeho stávající hudební alterego TG Gondard vzniko po jeho přesunu do Bruselu v roce 2009. Aktuální zvuk je možné volně definovat jako urban post-R´n´B. Je však plné psychedelie a špinavých samplů a beatů, rozhodně nezapomíná na svou techno minulost. Příklon k melancholii zachytil na skvělém EP Tes Bras (2010, Los Emes del Oso), v roce 2011 mu pak vyšlo album Avontuur na respektovaném labelu Not Not Fun. Mezi posledními nahrávkami, které publikuje mj. na vlastní kazetové značce Les Disques Du Néant Absolu Et De La Mort, vynikají spolupráce s Inés nebo Chicaloyoh, přispěl také na skvělé album Él-g Mil Pluton (2012, Hundebiss).

http://www.tggondard.com/

https://soundcloud.com/tg-gondard


Bear Bones, Lay Low (VE/B) je sólový projekt Ernesta Gonzálese původem z Venezuely, nyní usazeného v Belgii. Hudební tvorba tohoto reprezentanta belgického elektronického a psychedelického undergroundu se postupně vyvinula z objevování a experimentování se zvuky v bezprostředním okolí ve zvukově rozmanité kyselinové a halucinační drony. Jeho vize elektronické hudby je plná analogových syntezátorů, které se prolínají s bláznivými zvuky fuzzy kytary či tribálními rytmy. Bear Bones, Lay Low vydává svoji hudbu na nejrůznějších labelech jako naříklad Gipsy Sphix, Young Girls records, Sloow tapes, Cabin Floor Esoterica aj. Jeho album El Telonero vydalo renomované vydavatelství KRAAK v roce 2012. V minulosti byl také součástí psychedelického jam bandu Sylvester Anfag II. Drone projektů Gonzáles & Steenkiste či Sayona. Zajímavá je také jeho spolupráce se členy formace Black Mass Rising či split kazeta s britskými GNOD, která vyšla letos na labelu Full of Nothing.

http://bearboneslaylow.wordpress.com/


Sérii A2+ finančně podpořil Magistrát hlavního města Prahy.

Mediální partner: Radio Wave

www.advojka.cz/A2

www.facebook.com/3x3gallery

 

#27

29. 9. 2013 20:00
squat Cibulka, Praha 5 - Košíře (mapa)

KLAUS LEGAL (FR), MIM & Les vosgiens (FR)

Francouzský performer Klaus Legal vytváří temnou elektronickou hudbu ovlivněnou industrialem, hnutím No Wave a kapelami jako Suicide nebo DAF. Při koncertech klade zvýšený důraz na vizuální stránku performance (světlo, maskování, pohyb apod.). Během poslední roku hojně vystupoval v Evropě (Francie, Belgie, Německo, Holandsko, Švýcarsko, Itálie), nedávno se vrátil z jihokorejského turné. Vydal několik titulů na různých nosičích, mimo jiné split kazetu s českým projektem White Wigwam. Nové LP vyjde na konci roku u francouzského labelu Charivari.
http://klauslegalsaysno.blogspot.com
http://klauslegal.bandcamp.com

MIM byl původně jednočlenný projekt kombinující primitivní, surové rockové prvky s elektronickými zvuky, které výsledný mix deformovaly a posouvaly „mimo realitu“. Na koncertech MIM spojil své síly se tříčlennou formací Les vosgiens a společně vytvořili hybridní skupinu, v které se přirozeně snoubí energie rocku (basa, bicí) s psychedelickými aspekty elektronické hudby (syntezátory).
http://www.a1000p.com/?album=9

vstup: 80/60,- (studenti, nezaměstnaní, lidé na šikmé ploše apod.)

Sérii A2+ finančně podpořil Magistrát hlavního města Prahy.

 

# 26


8.  9. 2013
Café V lese, Praha

Jenny Graf (US), id m theft able (US)


Americká hudebnice Jenny Gräf, žijící v Baltimoreu, ve svých kompozicích i improvizacích zkoumá ambivalentní prostor mezi řádem a chaosem. Její hudba vychází z tradičních amerických písňových forem, jež transformuje do roztřepených a úlomkovitých melodií a rytmů. Používá jedinečný analogově-digitální syntezátor Tranoe, zkonstruovaný Peterem Blasserem, který jí umožňuje gesty i dotykem manipulovat strukturu i tvar zvuku. Její performance se pohybují v rozmezí od kvazi folkových instrumentací až po implozivní sonické návaly. Působila ve skupinách Metalux (s MV Carbon), Harrius (s Chiarou Giovando) a Bride of No No, nahrávky vydává například na labelech Hanson, Load, 5rc, Atavistic, Ehse nebo No Fun. Evropské turné podniká u příležitosti vydání LP The Future is a Faded Song.

Jenny Gräf na pražském koncertě doplní další Američan – Scott Spear z Portlandu ve státě Maine se svým sólovým projektem id m theft able. Jeho vystoupení se odehrávají na pomezí sound artu a performance a jsou většinou založené na improvizovaném hlasovém projevu a kolážích zvuků amplifikovaných i neamplifikovaných předmětů, podomácku vyrobených keyboardů a modifikované elektroniky. id m theft able osobitě připomíná fakt, který se často ignoruje: i noise může být hravý a zábavný.

Po koncertě se můžete těšit na Sleep on Speed DJs.

začátek 20:00, vstup: 120/100 (studenti, nezaměstnaní, lidé na šikmé ploše apod.)

Sérii A2+ finančně podpořil Magistrát hlavního města Prahy.

http://jennygraf.bandcamp.com/

http://iiddmmtthhffffttaabbllee.blogspot.com/

 

# 25

 

14. 7. 2013 20:00
Café V lese, Krymská 12, Praha 10

MARLO EGGPLANT (US)
RLXC
MOONCUP ACCIDENT

Koncert americké hudebnice a performerky, působící v oblasti noise music, improvizace a lo-fi experimentu. Marlo Eggplant provozuje label Corpus Callosum a v roce 2003 spolu s Timothy Wisniewskim založila vydavatelství Spleencoffin, pro které připravila například ceněnou kompilaci Ladyz In Noize. Večer doplní projekt výtvarníka Daniela Vlčka, známého především z uměleckoaktivistické skupiny Guma guar, a zcela nové hudebně-performační duo Mooncup Accident.

Vstupné: 100/80 (studenti, nezaměstnaní, lidé na šikmé ploše apod.)

www.soundcloud.com/marlo-eggplant
www.relaxcore.tumblr.com/
www.cafevlese.cz

 

 

# 24

 

29. 6. 2013 21:00
Open Air Program, Hradec Králové

NO PAVAROTTI
LIGHTNING GLOVE

Večer Ádvojky v rámci festivalu Open Air Program, který je od roku 1999 součástí Mezinárodního festivalu divadla evropských regionů, konajícího se tradičně posledních deset červnových dnů v Hradci Králové. Festival se ovšem zdaleka neomezuje jen na divadlo. Program A2+ se odehraje na scéně, která se jmenuje Openstan, a bude sestávat z koncertů skupin Lightning Glove a No Pavarotti a poté diskotéky A2 DJs. Lightning Glove jsou jednou z nejvýraznějších kapel současné hudební scény, navazují na poselství původního subverzivního raveu a syrovost postpunku. No Pavarotti hrají z velké části improvizovanou hudbu, skládající se z kytarových ploch, elektronického šumu a hlasu obou protagonistů v různém stupni rozkladu, je to mix drone ambientu, noise, postpsychedelie a popu. Vstup zdarma.

 

# 23

 

24. 5. 2013 20:00
Galerie Kytka (Rokycanova 33, Praha 3)

Projekce undergroundových filmů z archivu Čaroděje OZ

Další ze série kulturních večerů A2+ je věnován české filmové subkultuře. Literární provokatér a mystifikátor Blumfeld S. M. je známý především z pozdního období časopisu Vokno nebo jako autor anti-popkulturního románu Peep Show. Skutečnost, že Blumfeld je pod pseudonymem Čaroděj OZ také autorem jednoho z nejrozsáhlejších filmových souborů českého undergroundu, byla známa spíše zasvěceným. Digitální rekonstrukce jeho tvorby, kterou dokončila FAMU začátkem tohoto roku, nám po téměř třiceti letech nabízí nový pohled na dílo, které je jen prvním náhledem do rozsáhlého filmového podzemní. Koncert pořádá kulturní čtrnáctideník A2 ve spolupráci s Martinem Blažíčkem.
Sérii A2+ finančně podpořil Magistrát hlavního města Prahy. Vstupné dobrovolné.

http://advojka.cz/a2+
http://kytka.org

 

# 22

12. 5. 2013 19:30
Café V lese,
Krymská 12, Praha 10

Asian Women on the Telephone (RU) + Head in Body

Některé skupiny si dají tak pěkný název, že se jich novináři ptají, jak na to přišly. „Jedna kapela, která se jmenovala Sun City Girls, měla v roce 1983 hit Asian Women on the Telephone,“ odpovídají členové Asian Women on the Telephone. Zbytek příběhu se odehrává v moskevském undergroundu. Produkce tria, které vzniklo v roce 2007 a od té doby vydalo už přes deset nahrávek, je inspirována ruským futurismem, kraut rockem, noisem, volnou improvizací, taneční hudbou. To vše dokonale zapadá do výsledného těžkého, hypnotického, a přitom neurotického zvuku, jehož smysl naznačuje heslo: „This is lo-fi music for a low-grade world.“

Pomalé, možná rituální, možná otevřeně nihilistické tempo hudby, která jako by nepřítomně klesala pod hladinu šumů, ozvěny, zpětných vazeb a dronů do polohy nejnižších výrazových rejstříků těla, snadno vyvolá představu zpomaleného břišního tanečníka potěžkávajícího ve tmě – jako nějakého pololidského hybrida – své obří chlupaté břicho. Je v tom něco z hédonismu záměrného neumění, ale ještě více z promyšlené umělecké konfrontace, jejímž společenským vyzněním je sarkasmus: „Člověk je jako kámen, který tě praští do hlavy.“ Na působivosti skupině přidává také to, že pro každé své představení sestavuje nové masky a převleky.

Produkci českého projektu Head in Body vystupujícího také jako duo Sister Body lze popsat jako taneční hudbu, při které se nedá tančit, či jako distopické disko – taneční parket i pódium pokud možno zmizí v mlze a diskokoule se v takto nasyceném ovzduší absentujícího žánru otáčí jako enigma křišťálové lebky. Ocitáme se ve vhodné metafoře popové hudby, která začíná reflexí neurotického těla.

Koncert pořádá kulturní čtrnáctideník A2 ve spolupráci s vydavatelstvím Letmo Productions. Sérii A2+ finančně podpořil Magistrát hlavního města Prahy.

vstup: 130/100  (studenti, nezaměstnaní, šikmá plocha)

odkazy:

http://asianwomenonthetelephone.bandcamp.com

http://klangundkrach.net/sleepyhead/

http://letmo.net/productions

 

 # 21


25. 4. 2013 19:30
Café V lese, Krymská 12, Praha 10

SIGHTINGS (US)
DEPAKINE CHRONO (CZ)

1. dubna vyšlo nové album Terribly Well, s nímž se Sightings upsali Dais Records, poměrně mladému labelu, který ale v posledních několika letech vybírá samé perly z oblasti někdejší i současné avantgardy (Psychic TV, Ghedalia Tazartés, Cold Cave, Prurient, Frank Alpine). A už z poslechu singlu The Loafer bylo jasné, že newyorské trio pokračuje tam, kde nikdy neskončilo a kde stále platí geniální charakteristika: „Jsou nekompromisní, ale ne tak jednoduše, jak si myslíme; jsou rychlí, ale nechávají nás dlouho čekat; jsou minimalističtí, ale všechno neúnosně zmnožují. Jde jim nepochybně o hudbu, ale nikdy ji kvůli tomu nezvedají z prachu, který kolem sebe šíří, zatímco se rozpadá.“

Od přímočarého eponymního alba na Load Records (2002) jejich styl zjemnil, ale jen ve smyslu komplikovanosti a rafinovanosti: s přiznanou návazností na scénu No Wave z přelomu 70. a 80. let (především její hlučnější linii reprezentovanou kapelami DNA a Mars, ale také Teenage Jesus and the Jerks) zhruba od alba Arrived in Gold (2004) začali narušovat struktury skladeb nepřirozenými mezerami a pod kakofonické kostry skladeb začali místy klást frenetické melodie. Na první pohled klasické rockové složení bude navždy klamat: zvuk kytary připomíná tříštící se sklo a pevné podloží nenabízí ani překotná basa a úlomkovité, často synteticky modulované, ale přitom extatické bicí (pro zajímavost: bubeník Jon Lockie se mj. v roce 2008 zúčastnil performance japonských Boredoms 77 Boa Drums). Když Sightings vypreparují nějaký dostatečně bezvýznamný fragment, začnou ho donekonečna opakovat, jako by rockovou skladbu znovu a znovu rozebírali na atomy, pečlivě čistili každý kousek od letitých nánosů klišé a ostře řezaný zvukový monolit připravovali na nový rozpad. Vždy na hranici skutečnosti.

Mimo „centrální“ diskografii Sightings stojí za pozornost jejich spolupráce s Tomem Smithem (To Live and Shave in L.A.) jak na desce Gardens of War (2004), tak na sérii CD-R z roku 2011 na Smithově hannoverském labelu Karl-Schmidt Verlag. Ve stejném roce vyšla také reedice jejich rané desky Michigan Haters. Z toho nejlepšího pak rozhodně stojí za poslech Through the Panama (2007), jejíž vinylovou verzí na Ecstatic Peace! vzdal Sightings ideální poctu jejich dlouholetý obdivovatel Thurston Moore.

Jako domácí support tradičně výjimečné události nemůže zahrát nikdo jiný než zástupce budějovického okruhu NAAB: Microvomit, kteří Sightings předskakovali posledně, nyní vystřídá noise-math-rockové duo Depakine Chrono, jejichž hudba je suverénní odpovědí na přesně vypočítané delirium Lightning Bolt a celé navazující vlny kytarového hluku. Vydavatelský přístup je skromný (splity s Esazlesa, Pregnant Mutant a Dracula Farmers), živé provedení maximální.

Koncert pořádá kulturní čtrnáctideník A2 ve spolupráci s vydavatelstvím KLaNGundKRaCH.

 

 # 20

13. 4. 2013 19:30
Berlínskej model (Pplk. Sochora 9, Praha 7)

ETERNAL ZIO (IT)
FEDERSEL (CZ)

Italský poloakustický kvartet Eternal Zio ve své tvorbě spojuje vlivy tradiční folkové hudby, psychedelie, jazzu a punku. Pomocí niněry, houslí, kláves, kytar, perkusí, foukací harmoniky a hlasů vytváří těkavý a přitom uhrančivý hudební materiál, který se spíše než komponované hudbě podobá spontánnímu rituálu. Skupina se ráda vystavuje otiskům vnějšího prostředí, a koncertní představení tedy bývají plné překvapení. Očekávat lze tišší, ale přesto intenzivní a k pohybu vybízející zážitek. Před Eternal Zio vystoupí Tomáš Procházka aka Federsel s krátkým „café-noisovým“ setem.

vstup: 50,-

 

# 19

 

PARASITING ON MUSIC V
28. 3. 2013 19:00 @ Café V lese
, Krymská 12, Praha 10
Abraxas Apparatus (DE), Java Delle & Legion of Swine (DE/UK), Blue Yodel (UK), Roman Nose (UK), Ros Parfitt (UK), Arma (LT)
vstup: 150/120 Kč (studenti, nezaměstnaní, šikmá plocha)

Abraxas Apparatus je německý projekt hrající „extrémě abraxtraktní“ elektroniku, založenou na minimalistických rytmických vzorcích, zpočátku jednoduchých, ale postupně se vrstvících v težko průchodný zvukový masiv. Pro své bližší žánrové určení dále používá hybridní sousloví „elektrokraut“ a „minimal doom“. Na turné vyjíždí bezprostředně po vydání své první dlouhohrající desky Plinius vydané labelem Lo-fi/Sci-fi Records.
http://abraxasapparatus.bandcamp.com/

Německý hudebník Java Delle je vynálezcem a představitelem stylu post-harsh noise. V jeho produkci je prý možné zaslechnout mj. zvuky při stavbě lešení, transformované v „beat velké černé díry“. Na turné vystoupí společně s anglickým jednočlenným projektem Legion of Swine.
http://javadelle.wordpress.com/
http://legionofswine.blogspot.de/
http://legionofswine.bandcamp.com/

Arma je litevský umělec a kurátor provozující kazetový label Agharta. Jeho performance spojují tělesnou akci s hlasem a lo-fi elektronikou. Klíčovými slovy jsou „absurdní“, „esoterika“, „drone“, „outsider“.
http://arma.lt

Blue Yodel je projekt britské umělkyně Fiony Kennedy pohybující se na pomezí zvukové poezie a extrémního tělesného projevu. Elektronika se v této produkci mísí s organickými zdroji v křečovitou produkci upomínající na experimentny Aarona Dillowaye, Dylana Nyoukise nebo Yoko Ono.
http://soundcloud.com/blueyodel

Roman Nose je sólový projekt J Marshalla ze skupiny Hunter Gracchus pracující s improvizovanou mozaikovitou texturou zvukových miniatur inspirovaných etnem. Kosmologické aspekty této hudby upomínají např. na tvorbu Ghedalii Tazartese.
http://soundcloud.com/roman-nose

Britský hudebník Ross Parfitt, známý také jako člen Hood and Vibracathedral Orchestra, se ve své tvorbě soustředí především na jednoduché fyzické procesy a jejich potenciální hudební výstupy.
http://rossparfitt.wordpress.com/

Večer završí DJ set pořadu nezávislého hamburského rádia FSK Difficult Music for Difficult People.

 

 # 18

6.  2. 2013 20:00

Final Club, Příběnická 8, Praha 3

Y (ESP)
NEGATIVE FRIEND (CZ)

První letošní večer druhého ročníku A2+, hudební série s přesahy do dalších uměleckých disciplín a gastronomie, se uskuteční na již tradičním místě žižkovského podzemí a bude mít podobu temné a chladné diskotéky. Hlavní slovo bude mít barcelonské duo ·Y·, které svou minimalistickou elektronickou tvorbou odkazuje k odvrácené straně hudby 80. let, k post-punku, coldwave a industrialu. Pro skupinu jsou charakteristické strohé beaty obalené vrstvou syntezátorového igelitu a netečný, odtažitý vokál – jak jinak než v hlubších polohách. V roli předkapely se představí domácí projekt Negative Friend.

 

# 17

 

15. 12. 2012 20:00
Komunikační prostor Školská 28
probíhá v rámci Vánočního bazaru (13.-15. 12.)

Pokus o duchovní nápravu opraváře televizí Josefa Lávičky v devíti obrazech (Lukáš Kokeš, ČR FAMU 2008, 14 min.)
Snímek zasahuje inscenačně-manipulativním způsobem do statické existence vesnického alkoholika, vyrovnávajícího se s textem od místního faráře – člověk se na cestě k duševní očistě skrze katolickou věrouku propíjí do vyššího symbolického řádu.

Alone (Audrius Stonys, Litva 2001, 28 min.)
Film je o nezměrné samotě dítěte, pouze samotě a ničem jiném. Cesta do vězení, setkání, návrat domů. Jak hluboko se může dokument ponořit do lidské bolesti?

Tělo mého těla (Viola Ježková, ČR FAMU 2012, 22 min.)
Film zprostředkovává mentální prostor bezčasí, na jehož okrajích se nalézá mateřské tělo. Prostor mezi mateřskou láskou a laktační psychózou prostupuje intimita a křehkost. Mikroděj každé scény kontrastuje s tuhostí neměnného času zarámovaného bílou zimní krajinou.

Elsa Aids & KLaNGundKRaCH Kollektiv
(poesie, zvuk, Svatá válka proti tzv. autorkéskému čtení)

 

# 16

23. 11. 2012 20:00
Galerie Kytka, (Rokycanova 33, Praha 3)

AYANKOKO & COUNT PORTMON (FR/CZ)
projekce filmů One Last Broadcast (All Out Of Outer Space) a Film (Alan Schneider, 1965)
Pod jménem Ayankoko se ukrývá francouzský experimentátor působící v oblastech konkrétní hudby, sound artu, noisu a live electronics. Při svém třetím pražském vystoupení spojí síly s Janem Faixem (např. Tembryo, Skrytý půvab byrokracie), který svůj sólový projekt Count Portmon zasvětil kutilské manipulaci s walkmany i většími kazetovými magnetofony. Faixův odosobněný přístup, jímž nechává magnetofonové hlavy promluvit řečí náhody, je oslavou herního momentu při práci se zvukem a představuje estetické a zároveň i politické východisko. Hudební improvizace bude doplněna projekcí nalezeného krátkého střihového snímku One Last Broadcast (All Out Of Outer Space) a filmu Film s Busterem Keatonem podle scénáře Samuela Becketta. Chybět nebudou ani domácími gastronomické výtvory redaktorů a přátel A2. Další překvapení není vyloučeno.

(Rope Cosmetology - turné zrušeno)

 

# 15

 

7.  11. 2012 20:00

Final Club, Příběnická 8, Praha 3

DOKURO (US),
CORE OF THE COALMAN (US)

Hudba americko-polského dua Dokuro, dlouhá léta žijícího v kalifornském Oaklandu, nyní usazeného ve Varšavě, bývá charakterizována jako „kolize elektroniky, vokálů a violoncella v horečném víření noiseu, popových útržků a improvizace“. Dokuro doplní jejich v Praze usazený krajan Jorge Boehringer alias Core of the Coalman se svým mixem elektroakustické hudby (viola) a elektronického hluku a společně vytvoří na Žižkově „Malý Oakland“.

 

# 14

 

26.  10. 2012 20:00
Klubovna, Generála Píky (bez č.p. – roh s ulicí Gymnasijní), Praha 6 - Dejvice

RADIKAL SATAN (ARG)
SPÁLENEJ FEŠÁK (r. Martin Ježek, 2011)

vstup: 100/80 (studenti, nezaměstnaní, lidé na šikmé ploše apod.)

Skupina Radikal Satan, kterou tvoří bratrské duo César Amarante (kontrabas, kytara, perkuse, zpěv) a Mauricio Amarante (akordeon, syntezátor, zpěv) – a další, více či méně stálí členové –, pochází z Buenos Aires, ale už dlouhou dobu je usazena ve francouzskémm Bordeaux. Za zdánlivě blackmetalovým názvem se skrývá hudba, v níž se nenásilně kříží avant-rockové postupy s psychedelií a šansonem, procítěnost se prolíná s hysterií a okamžiky vyčkávání jsou následovány zběsilými výbuchy energie. Od roku 2003 skupina vydala osm desek, aktuální album El Incendio Que Se Llevó La Ciudad vyšlo v září letošního roku na značce XXX.

Před koncertem Radikal Satan proběhne projekce radikálního 8mm filmu Martina Ježka Spálenej fešák, který originálním a značně brutálním způsobem tematizuje čin Jana Palacha. Ježkův „experimentální dokument“ je na hony vzdálen obvyklým klišé, jež se kumulují kolem Palachova osudu, a navzdory formální metodě (střídají se záběry o délce 6, 12, 18, 24 a 36 oken filmového pásu) vtahuje diváka do skutečně fyzické blízkosti spáleného těla. Záměrně se vyhýbá jakékoli interpretaci a Palachovo sebeupálení prezentuje jako něco, co se vzpírá jednoznačnému uchopení.

Program:
20.00 Spálenej fešák
21.00 Radikal Satan
(Striktní konec ve 22h, přijďte včas!)

 

# 13

 

10. 10. 2012 17:00
redakce A2

DIY OR DIE!
DIY design workshop u příležitosti čísla věnovaného angažovanému designu s TOY BOX a redaktory A2. Hudební doprovod: Sleep on Speed DJs.Vstup volný.

 

# 12

26. 9. 2012 20:00
Final Club, Příběnická 8, Praha 3

KontrA2punkt afterparty - TOM SMITH & RUiNU (US/CZ), SOXOL (CZ)

 

# 11



8. 9. 2012
Final Club, Příběnická 8, Praha 3
JARSE (FIN), ONE-HANDED IN WIGWAM (CZ)

Duo Jarse z jižního pobřeží Finska se už od roku 2009 připravuje na „psychedelickou revoluci“ – nechává na sebe působit nejrůznější psychedelické vlivy všech dekád, od prehistorického věku po nejživější současnost, a kombinuje tradiční písničkářství s repetitivností ve stylu Terryho Rileyho. V roce 2011 vyšel na prestižním labelu Fonal sedmipalcový singl Alas, na jehož nahrávání se v malé ložnici na kraji Helsinek podílelo třináct hudebníků. Před Jarse vystoupí český projekt One-handed in Wigwam (aka Black Wigwam aka White Wigwam) s krátkým minimalistickým hlukově ambientním programem. Součástí večera bude i erotická diskotéka věnovaná japonskému hudebnímu subžánru iroke kayokyoku, který je založen především na zpěvu sestávajícím z různě odstíněných výkřiků, šepotu a vzdechů. Představitelkami tohoto psychedelicko-pornografického stylu, který dosáhl vrcholu v sedmdesátých letech, byly zpravidla bývalé hvězdy S/M, bondage a jiných japonských erotických filmů, případně pink violence thrillerů, například Ike Reiko, Masami Kawahara, Tani Naomi, Sugimoto Miki nebo Sandra Julian. Těšit se můžete i na tradiční domácí kuchyni redaktorů a přátel kulturního čtrnáctideníku A2.

 

# 10

4. 8. 2012 20:00
Loď Tajemství, Rašínovo nábřeží, Praha-Výtoň

Unicorn Hard-On (US), Container (US), Moemlien (NL), Laser Poodle (NL)

Američan Ren Schofield, vystupující pod jménem Container, produkuje hrubozrnné a primitivní techno ohlížející se v čase k naprostým začátkům žánru. Přesto se způsob, jakým komponuje skladby, snaží záměrně konvence techna narušovat. Pod prvním plánem strohého rytmu můžeme zaslechnout bující mikroživot zvuků a postupy nabourávající posluchačovo očekávání.

Schofieldova partnerka Valerie Martino neboli Unicorn Hard-On svůj lo-fi minimal wave odvádí trochu jiným směrem. Přestože je její hudba založena na repetici a textura zvuku v ní hraje extrémně důležitou roli, dokáže syrový materiál beatů a nevybroušených zvuků automatu rozmělnit ve velmi nápaditých melodiích doprovázených vokálem na hranici sladké punkové nemotornosti a zechovaného deliria.

Oba členové Laser Poodle i Hannah Giese aka Moemlien byli dlouhá léta aktivní na amsterdamské experimentální scéně, před nedávnem se přesunuli do Antverp. Laser Poodle po svém hospodaří na poli minimal techna a používají k tomu analogové elektronické přístroje a automatické beat generátory.

Jediný projekt Moemlien z tanečního konceptu večera poněkud vybočuje. Hannah Giese experimentuje s kazetovým médiem a pohybuje se spíše na meditativní rovině. Zvuky kláves, violoncella a dalších akustických nástrojů, vlastní i přednahraný vokál vrství do barevných zvukových ploch, které uklidňují i vybízejí ke snění.

vstup: 100/80 (studenti, nezaměstnaní, lidi na šikmé ploše)

 

# 09

4. 7. 2012
Final Club, Příběnická 8, Praha 3

HOBO SONN (UK)
GAEL MOISSONNIER (FR/BE)

Produkci Hobo Sonn lze popsat jako elektroakustickou „konkrétní ložnicovou hudbu“ s prvky minimalistického hip hopu a příměsí halucinačních prvků. Gael Moissonnier, hráč na analogovou elektroniku nejrůznějšího druhu, pochází z Lyonu, ale před časem přesídlil – stejně jako mnoho dalších francouzských experimentálních hudebníků – do Bruselu. Je členem skupin Motherfucking, La 6eme Faute či Faux Amis a vede label Zerojardins. Po koncertech bude následovat projekce filmů Kennetha Angera (Scorpio Rising, The Invocation Of My Demon Brother, Lucifer Rising…) a nebude chybět ani již tradiční domácí kuchyně redaktorů a přátel A2.

 

# 08

22. 6. 2012
Chaepeau Rouge, Jakubská 2, Praha 1

I LOVE 69 POPGEJU
LIGHTNING GLOVE

Nejlepšíčeská kapela, která ještě nedostala žádnou cenu. Valašští I love 69 popgeju zahrají v rámci pravidelné série A2+ v Chapeau Rouge, v parnu, které jim svědčí nejvíc. Zpocená těla, kabaret zábavy popkulturních monster, hudební art-brut, jehož smyslem je to, že žádný smysl nemá. Přestože I love 69 popgeju fungujou už několik let, Jakub Adamec a Pavel Pernický natočili první desku Let's Gold Corridor teprve minulý rok. Vyplatilo se počkat! Skvostně vypravený vinyl v sobě koncentruje nejpovedenější kousky jejich excentrické produkce. Pokud jste si někdy představovali, jak by asi hráli Cabaret Voltaire po několikadenním obšourném útoku DJ Boba, Popgejové vám předkládají svéráznou odpověď. Debut následoval v průběhu roku 2011 i vydařený soubor remixů od známých jmen české i polské scény (Moimir Papalescu, 8rolek, Midi Lidi, The Complainer). Popgejové se kymácejí někde na vratké hranici mezi špatně skrývaným šílenstvím, nezapíraným podléháním hypnotizačnímu efektu mainstreamu a punkovým „fuck off!“ vmeteným do tváře všem, jejichž mozky kolonizoval fiktivní předobraz globální hvězdy.


LightningGlove něco přes půl roku zkoušejí nalézt polohu mezi punkem a technem tak, aby se nezapomnělo na slastný odkaz prvních rave parties. Na svém kontě nemají jedinou nahrávku, spravujou blog redforcolourblind a dělají vše proto, aby nebyli vidět. Jedinou jejich výraznější stopou je snad pouze video ke skladbě Friday's Child od výtvarnice Evy Krhutové! V Chapeau se poprvé oficiálně představí s novým stálým členem kapely, VJkou AKA 47.

http://ilove69popgeju.bandcamp.com/
http://soundcloud.com/dizzcock
http://www.last.fm/event/3297023+A2-+I+LOVE+69+POPGEJU,+LIGHTNING+GLOVE

Vstupné: 100,-, s novým číslem A2 130,-

Začátek: 21.00

 

# 07

středa 6. 6. 2012 v 19:00
Redakce A2 (Americká 2, Praha 1)

autorské čtení: Svatava Antošová, Marie Šťastná, Wanda Heinrichová, Jitka N. Srbová (u příležitosti čísla s tématem ŽENSKÁ POEZIE)
afterparty: DJ's Schimanski & Thanner, VJ Hänschen

 

# 06

 

neděle 27. 5. 2012 20:00
K4 (Celetná 20, Praha 1)

DIAMOND CATALOG (US)
PAK (US)
COTOPAXI (NL)
CITY HANDS (NL)

DIAMOND CATALOG (US, nna tapes)
Jedno z klíčových jmen současné americké mikroscény, která vychází z diy noisové a dronové tradice, ale dostává se až k hranicím experimetnální taneční hudby nebo, jak sami řikájí, "distant rave music" mimo zavedené housové nebo techno komunity. Zvuk portlandského dua, které tvoří Pat Maherr a Lala Conchita, skutečně spíše než do uzavřeného prostoru plného analogové historie situuje posluchače na střechu klubu z něhož vzdáleně zaznívají útržky psychedelické rave party a mísí se s hlukem města. Skvělá debutová LP deska Magnified Palette vyšla loni na respektovaném labelu NNA tapes, který také v zápětí přinesl i kazetu remixů mj.od Fecalove, Liz Harris (Grouper) nebo Future Blondes.
http://unbornfaceswithering.blogspot.com


PAK (US, Breaking World Records)
Sólový projekt výtvarnice a hudebnice Lauren Pakradooni z Rhode Island je plně zasvěcený manipulaci se čtyřstopými magentofony a dalšími přístroji ozvučenými kontaktními mikrofony, výsledkem je delikátní, oduševnělá hudba smyček a také celá série originálních kazetových artefaktů.
http://laurenpakradooni.wordpress.com/tapes


COTOPAXI (NL)
K ambientní taneční hudbě tíhne také tvorba amsterdamského dua, v němž figurují Johann (aka Fyoelk, jinak také člen techno dua Laser Poodle) a Hannah (aka Moemlien). Záznam jejich lednového vystoupení na rádiu Red Light (mj. společně s Modern Witch), v němž využívají hlavně syntézatory, bicí automaty, kazetové smyčky a manipulované vokály, je volně k poslechu a ke stažení.
http://soundcloud.com/redlightradio/das-ding-dj-modern-witch


CITY HANDS (NL, Silver Ghosts)
Zakladatel haagského kazetového labelu Silver Ghosts, hudebník odkojený punkem a ovlivněný psychedelií i dubem Manuel Padding působí od roku 2010 pod jménem City Hands. Do svých setů zapojuje i akustické nástroje a inspiraci skrytými vrstavmi hudební exotiky.
http://soundcloud.com/silver-ghosts

 

# 05

9. 5. 2012
Final Club, Příběnická 8, Praha 3

Microvomit (koncert) + projekce filmu Prolegomena to virtual framing of a revolution (r. Petr Hátle)

Petr Hátle: Prolegomena to virtual framing of a revolution
Revoluce má své zákonitosti. Její psychofyzické tělo se však zákonitostem vymyká. Záznamy pořízené na mobilní telefony přímými bojovníky Arabské revoluce zpracoval Petr Hátle do střihového eseje, v němž pracuje i s jinými citacemi: přednáškou Slavoje Žižeka, Hitchcockem, Eisensteinem, ale i Tomem a Jerrym. Jednotlivé paragrafy strukturují film, aby celistvost obrazu pravidelně narušovaly do tekutého rámování divácké zkušenosti s první takto medializovanou revolucí. U nás, kde si tzv. revoluce ustlala na vavřínech, působí film jako těžkotonážní zrcadlo. Je-li revoluce obtížena, tak mrtvými, stejně jako nadějí. Jedno druhé nevyvažuje.

Microvomit
Hudba této českobudějovické formace z okruhu vydavatelství a pořadatelského kolektivu Noise Assault Agency Budweiss, vzniknuvší na troskách noiserockových Soxoo, je charakterizována slovy „improzivace, bordel, mikrodžíny“. O jejich agresivitě a především sebedestruktivnosti nemůže být pochyb, přesto erupce hluku s útržky hudby mohou v průběhu hraní získat až rituální rozměr.

K tomu si přimysleme tradičně bohaté porce improvizované volksküche, trochu kouře a obrázek je úplný. Rádoby jarní, revoluční večírek!

 

# 04

25. 4. 2012
Divus

S.d.Ch.: Varlénův loutkový seminář
Unkilled Worker Machine

VARLÉNŮV LOUTKOVÝ SEMINÁŘ
 uvede premiéru dramatické skici S.D.CH.
ZÁTIŠÍ
WEHLEMANN - NOWOTECKI

(part č.1, Zrození Wehlemanna a Nowoteckiho z monologu klauna)

pásmo monologického dialogu v paradigmatu dekonstrukce
exkluzivně pro A2 v Divus Prager Kabarett

Odmlka po uvedení velkých loutkových opusů končí. Autor S.D.CH. se vrací na kukátkovou scénu Varlénova loutkového semináře uhranut statičností, úsporností, monolitičností a universální bezohledností. Všechno, co jste si nemysleli o myšlení, umělcích a lidech, visí na niti. Marionety běsní v kavárenských pózách, nadpřirozená obsluha tvrdí existenciální folklór. Fajnšmekři jsou jak na trní. Bodejť by ne.

Vystoupení Unkilled Worker Machine je připomínkou věčně proměnlivé tuzemské noise-rockové scény. Původní akustická one man show kytaristy a zpěváka skupiny Wollongong z prověřeného okruhu labelu Silver Rocket se někdy rozšiřuje o bubenici Kaljeky na „one man, one woman“ kapelu, která svůj přístup k hudbě vidí přece jenom o něco přímočařeji. Výsledkem je politicky uvědomělý „hlasitý bordel“ – přesně, jak si doba žádá.

 

 

# 03

7. 4. 2012 10:00-22:00
Galerie Školská 28, Praha 1
Vstup volný

 

Placard / Headphone Festival

Sluchátkový festival založil v roce 1999 pařížský hudebník Erik Minkkinen (známý ze skupiny Sister Iodine a dalších experimentálně hudebních formací) a od té doby tato nomádská, v reálném čase streamovaná akce proběhla i v mnoha dalších evropských městech. Ideou festivalu, během něhož posluchači vnímají živou hudbu výhradně prostřednictvím sluchátek, bylo vytvořit intimní prostor pro poslech hudby nikoli v izolaci domova, jak bývá běžné, ale ve společnosti dalších lidí. Nápad vznikl v Paříži v době častých policejních razií, kdy bylo těžké sehnat prostor pro uspořádání alternativní hudební akce. Od té doby se nápad vyvinul v mezinárodní festival, založený na streamingu a spojující mnoho různých světových měst, v nichž se odehrály či byly poslouchány lokální či vzdálené performance. Vznikla tak rozsáhlá síť spojující nadšence, hudebníky a pořadatele. U nás se festival uskuteční poprvé.

Hudebníci a performeři, kteří se chtějí akce zúčastnit, se mohou zaregistrovat na webu leplacard.org, vyčkat na potvrzující e-mail a zapsat se do časového harmonogramu rozděleného na půlhodinové úseky. Festival proběhne od 10.00 do 22.00 a bude se i živě přenášet prostřednictvím streamu. V případě jakýchkoli nejasností či otázek ohledně festivalu kontaktujte organizátory prostřednictvím e-mailu .

Festival nemá pevnou dramaturgii ani jinou hierarchii, pořadí je ponecháno na účinkujících, kteří je určí svým zápisem, účast je volná. Každý, kdo chce přispět živým vystoupením nebo třeba DJským setem, může zapojit své vybavení a zahrát – technická omezení daná charakterem sluchátkového festivalu k účasti nicméně předurčují především elektronické a tišší akustické hudební projekty. Všechna vystoupení budou v reálném čase streamována a budou tak po celém světě dostupná rostoucí Placard komunitě, ale i každému jinému posluchači.

Většina vystupujících i posluchačů bude přítomná v prostoru Školské 28, z kterého se prostřednictvím systému sluchátek stane zpola tiché, zpola tvůrčí místo. Koncept festivalu Le Placard však vítá také virtuální, vzdálené posluchače a vystupující, kteří se po zaregistrování s pomocí jednoduchých instrukcí, které obdrží e-mailem, k akci připojí prostřednictvím internetu.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Initiated in 1999 by French musician Erik Minkkinen (known as a member of  Sister Iodine and other experimental music projects), Le Placard is a nomadic streaming festival that presents concerts listened to solely with headphones, a novelty that has attracted an international following and given rise to an extensive network of enthusiasts, musicians and promoters. Le Placard started in Paris at time when police raids on unlicensed events were frequent and finding venues for alternative music was difficult. So instead Erik Minkkinen organised a headphone party in his small apartment, called 'placard' after the French word for 'cupboard'. Since then this concept has grown to an international streaming festival, with many cities providing listening rooms for local and remote performances. To the present , more than a hundred of Le Placard festivals have taken place, connecting various cities. In the Czech Republic Le Placard will be for the first time.

Local artists musicians and performers are invited via the site of the Placard leplacard.org to register their performance to the extent of the available slots. Each slot offers a 30 min. open space to express. All performances will be played from 10 am to 10 pm and streamed on the web. In case of any question don’t hesitate to contact the organizers via e-mail placardpraha@yahoo.com.

There is no fixed line-up and no tacit order or hierarchy and the attendance is free: anyone who wishes to perform can subscribe for a live or DJ set, plug the personal gear and perform. All performances will be streamed in real time and could be listened all around the world, especially by the growing Placard listeners community.

Mostly physically present in the same emmetting space (Skolska28), performers and listeners linked by a system of headphones share during this long event the same special half-silence and quiet creative excitement. Also the concept of Le Placard was thought to guest virtual performers registered on the site. Basically everyone connected on internet should stream his live from his own room and be diffused both on the web and the emmetting space. Performers and listeners just have to register first on the site and follow some easy process explained via an e-mail received on their own adress.

 

# 02

14. 3. 2012 20:00
Final Club, Příběnická 8, Praha 3
vstup: 50 Kč

Madla Bažantová (pásmo krátkých filmů) + Patrik Pelikán / Miro Tóth / Petr Vrba (koncert, volná improvizace) + domácí kuchyně redaktorů a přátel A2

20:15
Krátké filmy Madly Bažantové

Je mi 30 a život je na hovno, ABCčert, Sněhová královna, Tento film Z, A co je ti do toho aka Sandokan, Raketa a další filmy.

Superhrdina: Tohle jsem našel u vás před domem.
Ufon: To není moje.
S: A můžu si ji nechat?
U: Jo.
Ufonova maminka: Dáte si kousek bábovky?
S: No, já už musim.

Madla Bažantová je studentka Centra audiovizuálních studií FAMU. Z pohyblivých obrazů, slov, textu a hudby vytváří většinou několikaminutové příběhy, naznačující různé skryté, osobní historie. Pronášené i v titulcích zjevované krátké náznaky příběhů často pocházejí z autorčiných snů a tvoří soběstačnou linii, která se s obrazem nepřímo propojuje, stejně jako hudba pocházející z nejrůznějších zdrojů. Své obrazy Bažantová nalézá, krade, nahrává, kreslí a splétá z nich trochu divné a trochu smutně působící féerie. Zobrazují dívky, vymýšlející si hry a příběhy, záznamy z četných jejích cest i z médií. Autorka tančí se psem, zpívá, lamentuje nebo za ruku chytá neznámého muže. Vypráví příběhy lidem v parku, přeskakuje ploty, pronásledována vlastním snem o jednom muži, a poslouchá květiny. Na některých filmech spolupracovala s Veronikou Vlkovou. Motto z filmu Je mi 30 a život je na hovno zní: „Někdy umře hrdinka už v první scéně, ale přesto musí hrát až do konce filmu, i když její energie neproudí právě volně, zdravě a přirozeně.“

21:00
Patrik Pelikán / Petr Vrba / Miro Tóth

Slovenský skladatel a saxononista Miro Tóth (Musica falsa et ficta, Dunkel Therapy, Shibuya Motors, Q30J666222, Frutti di mare) je v současné době rezidentem Komunikačního prostoru Školská 28. Na A2+ vystoupí společně s dvěma pražskými improvizátory na dechové nástroje, trumpetistou a klarinetistou Petrem Vrbou (IQ+1) a saxofonistou a klarinetistou Patrikem Pelikánem (RUiNU, Fuck It Duet). Oba hráči dechy obohacují elektronikou a recyklačně-kutilským přístupem ke zvuku i nástrojům.

# 01

29. 2. 2012 20:00
Final Club, Příběnická 8, Praha 3

Ronin (IT), * (CZ)

U příležitosti vydání pátého letošního čísla A2, věnovaného reformě vysokého školství, vystoupí italská skupina Ronin (v jejíž sestavě najdeme například Bruna Dorellu, člena sludge-metalových OvO) se svým soundtrackem k imaginárním westernům. Úvod večera bude patřit temnému drone ambientu domácí ­– manželské – dvojice *, která poprvé na živo předvede, jaké temné věci mohou vzniknout, když se dva mladí lidé mají rádi.