akce ádvojky
doporučujeme

výstava

JAROSLAV RÓNA 1997–2017
...

Do povědomí širší kulturní veřejnosti vstoupil Jaroslav Róna jako spoluzakladatel nejvýznamnějšího uměleckého sdružení generace osmdesátých let, skupiny Tvrdohlavých. 

Již v jejím rámci se Róna profiloval jako výrazná originální osobnost vymykající se z dobově aktuálních trendů, což přesvědčivě doložila i jeho první velká samostatná výstava, kterou v roce 1997 uspořádala GHMP v Domě U Kamenného zvonu.

Dnes – po dvaceti letech – se ve stejném výstavním prostoru k Rónově tvorbě vracíme.

Nová výstava, která časově navazuje na díla z roku 1997, zahrnuje sochařské a malířské práce z posledních dvaceti let. 

Prostřednictvím videonstalací divákům přiblíží také autorovy realizace do veřejného prostoru, z nichž některé poutají mimořádný zájem veřejnosti a dokážou vzbuzovat i vyhrocené názorové polemiky a reakce.

Připomeňme kupříkladu diskuse kolem pomníku Franze Kafky v Praze (2003) nebo jezdeckého pomníku Markraběte Jošta v Brně (2015).

grantová výzva

PERPEDES

výzva k nominacím do nového grantového programu Agosto Foundation

...
grantová výzva
30/6/17 - 30/9/17
00:00 - 23:55
sdílet

Agosto Foundation vyzývá veřejnost k nominacím na podporu činnosti individuálních umělců, uměleckých a kulturních subjektů v novém grantovém programu.

Nadační program Perpedes má za cíl přispět k užšímu propojení uměleckých a kulturních aktivit s životem různých sociálních vrstev a komunit v místním a regionálním měřítku. Zaměřuje se na posílení menších individuálních nebo občanských iniciativ, pohybujících se nebo vstupujících do mezioborové spolupráce v rámci současného umění a reflektujících společenské či environmentální souvislosti.

Grantový program spravuje nadace Agosto Foundation, která pro tento účel vyčlenila v roce 2017 částku 800.000 Kč. Granty mohou být poskytnuty právnickým (spolky, sdružení, místní akční skupiny, atp.) a fyzickým osobám (jednotlivcům). Výše grantového příspěvku na jeden projekt je stanovena na maximálně 80.000 Kč. Využití grantového příspěvku a časový harmonogram jeho čerpání bude specifikován při osobním setkání podle individuálních potřeb vybraných kandidátů. O udělení grantu rozhoduje správní rada nadace na návrh grantové komise.            

Nominace budou přijímány průběžně do 30. září 2017. Granty bude nadace udělovat podle sjednaného časového harmonogramu s vybraným subjektem s možností čerpat příspěvek do konce roku 2018.

Veškeré info k programu zde: https://www.agosto-foundation.org/cs/grant-program/vyzva-k-nominacim

festival

… příští vlna/next wave… 2017

Setkání divadelní, hudební, taneční, literární, výtvarné a jiné alternativy

Slovo je umění, umění je slovo

Praha 19.9.-1.10.

Brno 13.10.-15.10.

...
festival
19/9/17 - 1/10/17
20:00 - 23:55
sdílet

24. ročník festivalu …příští vlna/next wave…, který se bude konat ve dnech 19. září – 1. října v Praze, má jednoduché, avšak všeříkající motto. Je jím SLOVO (a to se italsky řekne právě „motto“).

Festival dostojí svému mottu, respektive slovu, a nabídne scénické básně. jevištní eseje i dramatizacevýznamných literárních děl, jako je Solaris Stanislava Lema nebo Náměsíčníci Hermanna Brocha.Objeví se inspirace texty Václava Havla, životem i dílem Josefa Váchala a další.

Festival každoročně objevuje pro divadlo nové prostory – letos to bude DUP39 na Národní třídě avinohradský DriveHouse – a překračuje druhově žánrové hranice. Nabídne také site-specific projekty,debaty a osm koncertů, například Vladivojny La Chia nebo AVA kolektivu.

Informace o programu a vstupenkách na www.nextwave.cz

festival

Filmový festival Země na talíři 2017

...
festival
21/9/17 - 24/9/17
18:00 - 22:30
sdílet

www.zemenataliri.cz

Témata potravin a zemědělství se letos opět představí v podobě dokumentárních filmů na festivalu Země na talíři. Jeho 7. ročník se ve svém podtitulu ptá, zda s vírou v současnou i budoucí funkčnost našeho potravinového systému sázíme na iluze - nebo tyto iluze dokonce sami vysazujeme? S touto otázkou na rtech se festival vydává do různých (často kritických) oblastí systému produkce a spotřeby potravin a snaží se nalézat odpovědi i možná řešení - a to hned ve třech městech. V Praze se odehraje od 21. do 24. září v kině BIO OKO a Studiu ALTA, v Olomouci ve dnech 9. a 10. října a v Ostravě 21. a 22. října.

Téma udržitelného rozvoje a funkčního potravinového systému, který je odpovědný z hlediska sociálních i environmentálních dopadů, je v dnešní době kritické. Světová populace roste, zdrojů nepřibývá. I proto, více než kdy předtím, potřebujeme systém výroby a spotřeby potravin, který zajistí dostatek jídla pro sedm a půl miliard lidí nyní, ale zachová i zdroje pro budoucí generace. Následujících šest snímků v české premiéře - o ekologickém zemědělství, vlivech změny klimatu, záborech půdy, důsledcích nadměrného rybolovu a využívání chemikálií při produkci potravin, ale i o tom, jaká pozitiva by mělo zařazení hmyzu do našeho jídelníčku – vám otevřou oči a zároveň vás zavedou na dobrodružnou cestu poznání po celém světě.

Program v Praze:

(Tento snímek promítáme ve spolupráci s Ekumenickou Akademií a BUZZ talks)

Vstupenky lze pořídit na webu kina Bio Oko a lístek do Studia ALTA na serveru GoOut.

Nenechte si ujít ani bohatý doprovodný program plný debat, dobrého jídla a zajímavých hostů.Více informací na www.zemenataliri.cz.

festival

Ostrava Kamera OKO

Architektura v hlavní roli – architektura ve filmu a na filmovém plátně je hlavním tématem  9. ročníku Ostrava Kamera OKO, mezinárodního kameramanského festivalu, který se bude konat od 22. do 28. září v Ostravě. Kromě projekcí celovečerních hraných a dokumentárních filmů program nabídne také úvody odborníků, prezentace, workshopy, diskuzní panely, masterclasses nebo soutěž krátkometrážních a celovečerních filmů.

http://filmfestivalostrava.com/

...
festival
22/9/17 - 28/9/17
00:00 - 23:55
sdílet

symposium

Soundworms Ecology Gathering

...
symposium
@Mariánské Radčice
22/9/17 - 24/9/17
15:30 - 23:55
sdílet

ZVUKOVÉ UMĚNÍ A ANTROPOCÉN: PŘÍRODA, TECHNOLOGIE, TICHO, HLUK, TERÉNNÍ NAHRÁVKY, RÁDIO, POSLOUCHÁNÍ - PREZENTACE, DISKUZE, PERFORMANCE, ZVUKOVÉ INTERVENCE, PROCHÁZKY

Mariánské Radčice 22. - 24.9. 2017

Stanislav Abrahám (ČR), Peter Cusack (UK), Udo Noll (BDR), Milan Kreuzzieger (ČR), Skupina (ČR-SLO), Dionysis Anemogiannis (Řecko) Ibra Ibrahimovič (ČR), Giván Bela (CR), Hannes Hoelzl (BDR), Maryna Poznanska (PL), Daniel Alexander Hignell (UK), Piotr Tkacz a Karolina Karnaczewicz (PL), Petra Kapš (Slovinsko), Marcus Mehr (BDR), Jakub Frank (ČR), Lloyd Dunn (ČR), Max Haberl (BDR), Martin Zet (ČR), Dagmar Šubrtová (ČR), Kuai Shen (Ekvádor), Gertrude Moser-Wagner (A), Miroslav Tóth (SLO), Kate Donovan (UK), Martin Klusák (ČR), Michal Kindernay (ČR), Martin Ožvold a Johana Švarcová (ČR), Kat Austen (UK) a další.

 

pořádá Agosto Foundation

https://www.agosto-foundation.org/cs/soundworms-ecology-gathering-participants

performance

SILENT_NIGHT#11

V hlubinách vesmíru se Stephanem Mathieu a Ipek Gorgun

...
23/9/17 - 24/9/17
21:30 - 10:00
sdílet

Leitmotivem jedenácté Silent_Night, která se uskuteční v noci z 23. na 24. září v pražském divadle PONEC, bude hluboký sonický vesmír, který ve své aktuální tvorbě prezentuje jak německá sound-art legenda Stephan Mathieu, tak producentka Ipek Gorgun - nové jméno turecké experimentální scény debutující na legendárním labelu Touch. Oba se v pražském divadle Ponec představí v českých koncertních premiérách. Naopak „návratové“ vystoupení se svou vlastní tvorbou odehraje audiovizuální umělec a multimediální experimentátor Jiří Suchánek, dříve vystupující pod aliasem Mateřídouška.

FB event: https://www.facebook.com/events/235266573648520/

Předprodej ( GoOut.cz): 05/09/2017 v 10:00 https://goout.net/cs/listky/silent-night-stephan-mathieu+ipek-gorgun+jiri-suchanek/tcmb/

Cena: 399 Kč (celonoční) / 250 Kč (koncertní část: Ipek Gorgun / Stephan Mathieu)

Stephan Mathieu patří mezi nejdůležitější jména elektroakustické hudby nového tisíciletí. Jeho tvorba sahá od field recordings přes ambient, drone a musique concrète až po abstraktní či minimalistickou elektroniku. Od hudebních začátků v kytary dekonstruujícím projektu Main se od přelomu tisíciletí soustředí hlavně na sólovou tvorbu, ale také zvukové instalace a spolupráce s dalšími hudebníky (David Sylvian, Janek Schaefer, Sylvain Chauveau aj.). Ve svých sonických kolážích vyšlých u labelů jako 12k, LINE či Crónica kombinuje Mathieu inspiraci z vlastní kolekce raných desek 20. století, terénních nahrávek, zvuku starých akustických nástrojů, krátkovlnného rozhlasu i nejmodernějšího zvukového hardwaru. V roce 2012 založil vlastní značku Schwebung, kde také vydal své nejvýraznější dílo posledních tří let - album “Before Nostromo”, na kterém zhudebnil sny jednotlivých členů posádky vesmírné lodi Nostromo z filmu Vetřelec.

http://www.schwebung.com

https://schwebung.bandcamp.com/album/before-nostromo

Producentce a zároveň doktorandce zvukových studií Ipek Gorgun zaštítil celosvětovou distribuci první dlouhohrající nahrávky legendární label Touch. Deska Aphelion je plastickým sonickým výletem do temného vesmíru plného nevyzpytatelně se šířících ruchů a patří mezi nejsilnější a nejoriginálnější debuty, které se na experimentální scéně v posledním roce objevily. Jestliže hudební začátky Stephana Mathieu jsou bubenické, Ipek dříve hrála na baskytaru a zpívala. Kromě hudby ale také publikuje poezii a fotografuje. Živě zatím mimo rodné Turecko vystupuje velmi zřídka, a její pražský koncert tak bude posluchačsky velmi exkluzivním zážitkem.

http://www.ipekgorgun.com

https://soundcloud.com/ipekgorgun

 

Jiří Suchánek působil na domácí experimentální scéně mezi lety 2005 – 2009 především pod hlavičkou projektu Mateřídouška. V posledních letech se věnuje zejména audiovizuálním instalacím realizovaným mimo jiné v Německu, Rusku či Austrálii a také elektroakustické spektrální tvorbě. Jeho hlavními kompozičními metodami jsou audifikace a sonifikace, které představí v rámci svého vystoupení “Atom Tone” založeném na převádění světelných frekvencí atomových čar do slyšitelného spektra.

http://www.jiri-suchanek.net

festival

Pravěkfest VI

Šestý ročník benefičního DIY festivalu proběhne 6., 7. a 8. října 2017, poprvé na dvou stagích!  Na té hlavní/kapelní, zvané přiléhavě „Šachta na mrtvoly“ zažijete každý večer lehce žánrově odlišnou hudbu, ale se společným extrémním jmenovatelem a s DIY či jinak anti-mainstreamovou myšlenkou. Na jednom festivalu se tak potkají kapely, jež hrály alternativu ještě za minulé normalizace, ale i současní kulturní válečníci proti gentrifikaci! Pátek bude doomový a blackový, sobota ve víru hardcoru, punku, crustu, grindu i gore, neděle pak bude patřit experimentům a alternativě. Vedle toho pojede poprvé freetekno, respektive free everything stage „Jihadi John“, o jejíž chod se postarají naši přátelé Olgoj Chorchoj Sound System a The Prostory Revival! To vše ve skvělém, otevřeném a atmosferickém prostředí pražské Eternie/Underdogs!

http://www.pravek.eu

http://praveknoisesection.blogspot.cz

...
festival
6/10/17 - 8/10/17
19:00 - 12:00
sdílet

Bands/ Djs:

 

Máma Bubo – new wave/alternative

Victims of Classwar (DE) – black metal/crust

Hure (DE) – harsh noise-electro-powerviolence

NOLL IQ (SWE)-fastcore-powermangel

Škoda 120 - grindcore/fastcore

OR – noise rock

Del_F64.0 (DE) - antigenitalistic clarinetspeedcore

6MAS – crust as fuck

Smuteční Slavnost -black metal/shoegaze

Amoclen - grindcore

Drén – harsh noise

Pray For Death - crust/death metal

LEZOK – unorthodox black metal

Menstrual Soup - grindcore

Levák Bob – speed/hardcore/violence

Yamabushi – new wave/alternative/industrial

Bambulkyně Dobrudružstvá – chrocht'n'roll pissover

Plague Called Humanity - EBM hardcore

USNU? - harsh noise/rock'n'roll

Memero – breakcore (DE)

Lhostejnost – drone doom

Ejakulující Kokos – hawai cococore/demented gore grind

Mario The Shroomer – guttural beatdown pun

kDJane Aisling - ebm, darkwave, deathrock, post-punk...

The Prostory Revival - acid experimental

Kabarga – acid/electro experimental

Olgoj Chorchoj Sound System – Abalkin (live i DJ), Šišoun (DJ), Bullrot (live)

 

Dekorace by Markar

Vegan občerstvení by Food Not Bombs

Vstupné dobrovolné, doporučené 150 kč/den, 300 kč/celý festival

http://www.pravek.eu

http://praveknoisesection.blogspot.cz

festival

Mezinárodní hudební festival Jazz jde městem / Jazz Goes to Town

...
festival
@Hradec Králové
10/10/17 - 14/10/17
18:00 - 23:55
sdílet

Ve dnech 10.–14. října proběhne v hudebních sálech, klubech a dalších koncertně neobvyklých prostorách na obou březích Labe 23. ročník mezinárodního festivalu Jazz jde městem / JazzGoes to Town. Během pěti dní nabídne celkem třináct hudebních vystoupení napříč širokým spektrem jazzové hudby, tuzemské koncertní premiéry i tři vystoupení v doprovodném programu a chybět nebude ani hudební workshop.Vedle divadelních a koncertních sálů Studia Beseda, Studia Divadla Drak, Bio Central a Městské hudební síně, bude program situován i do industriálních a sakrálních prostor v centruměsta. Po roce tak opět můžete zavítat do prostoru Novákových garáží či nově do Evangelického kostela v Nezvalově ulici. Předprodej vstupenek je zahájen od 1. září v prodejní síti Ticketstream.

Kompletní program na všechny dny a všechny scény, stejně jako další praktickéinformace naleznete na www.jgtt.cz

film

My jsme rodina!

Brněnská 16, 58. ročník mezinárodního festivalu krátkých filmů

11. – 14. 10. 2017

...
film
@Sál Břetislava Bakaly
11/10/17 - 14/10/17
00:00 - 00:00
sdílet

Brněnská 16 je takový zasloužilý filmový festival, letos proběhne již její 58. ročník a patří tak k nejstarším filmovým festivalům u nás. Ale nebojte, rozhodně neztrácí krok a vlastně je rok od roku silnější. Dramaturgové mají za sebou skutečně heroický výkon. Do soutěže se letos přihlásilo přes 700 filmů z celého světa. Nakonec vybrali 42 snímků, které se na festivalu utkají o ceny. Doprovodný program, se již tradičně snaží sledovat některé aktuální společenské či kulturní téma. Letošní podtitul hrdě hlásá My jsme rodina. A že rodina není jenom máma s Emou, nebo táta s Edou, je nám samozřejmě jasné a pokusíme se to na festivalu ukázat. Své místo v programu mají české snímky i národní kinematografie, amatérská a rodinná videa a rozhodně se nebojíme experimentálního filmu. Prostor pro diskuze a výstavy je na Brněnské 16 vždycky. Tak dorazte, do naší laskavé, mateřské, otcovské, filmové náruče, těšíme se v říjnu na setkání v Sále Břetislava Bakaly v Brně.

festival

Struny Podzimu

...
festival
20/10/17 - 9/11/17
20:00 - 23:55
sdílet

Festival Struny podzimu se vrací. Přiveze Hancocka, Galliana, Bang on a Can i hiphopové rebely Shabazz Palaces

23. května 2017, Praha – Festival Struny podzimu se vrací na kulturní scénu. Po roční přestávce s řadou novinek, ale zároveň s pokračujícím důrazem na „novátorskou tradici“ zosobněnou zakladatelem festivalu Markem Vrabcem, který se přesunul do pozice prezidenta festivalu.

„Struny podzimu vstupují do své třetí dekády a s ní zároveň do nové éry. V prvních letech jsme měli s kolegou Martinem Pechancem tu čest připravovat festival v prostorách Pražského hradu, následovalo 15 krásných let v podhradí s Danou Syrovou.  Jsem rád, že po roční přestávce mohu představit nový tým a novou uměleckou radu festivalu, kteří jsou pro mě zárukou toho, že Struny podzimu budou i nadále jedním z nejinovativnějších hudebních festivalů,“ říká Vrabec. Zároveň zdůrazňuje, že posláním festivalu zůstává poskytování unikátních uměleckých zážitků, obohacování české kulturní scény a rozšiřování obzorů publika.

 „Program stejně jako v předchozích ročnících nabídne vybraný mix jazzu, klasiky, tradice i experimentu. K prověřenému základu jsme však přimíchali esence country, hip hopu, irského folku i moravského folklóru,“ říká nový programový ředitel Vilém Spilka, který již stejnou roli zastává na spřáteleném festivalu JazzFestBrno. Vedle něj usedl v umělecké radě Guy Borg, osobnost se zřídka vídanou uměleckou integritou, který již dříve u Strun podzimu působil jako manažer uměleckého plánování, a Petr Ostrouchov, respektovaný hudebník, skladatel, vydavatel a producent.

Na 21. ročníku Strun podzimu se tak od 20. října do 9. listopadu na celkem deseti koncertech představí legendární skladatel a pianista Herbie Hancock, virtuos akordeonu a bandoneonu Richard Galliano, kultovní ansámbl Bang on a Can, multižánrová irsko-americká kapela The Gloaming, hiphopové duo Shabazz Palaces, jazzový pianista Jason Moran, neotřelí folkaři z Nashvillu Lambchop či Ralph Towner – umělec, jehož jméno je synonymem pro dvanáctistrunnou kytaru. Festival představí také zhudebněné Shakespearovy sonety v podání Gavina Bryarse či čerstvého držitele ceny Anděl v kategorii world music Jiřího Slavíka s autorským projektem Mateřština ve festivalové premiéře. Vstupenky na koncerty jsou v prodeji na webu Strunypodzimu.cz a v běžných předprodejích.

proběhlé akce ádvojky

koncert a2+

Aspec(t) Zalaski (IT/PL), Alpha Strategy (CA)

Srpnový díl koncertního cyklu A2+ propojí audiovizuální improvizaci s neurotickou rockovou energií.

Aspec(t) Zalaski je spojení italského improvizačního dua Aspec(t) a polského bubeníka Andrzeje Załęského, které po koncertní spolupráci ve Varšavě v roce 2012 vyústilo ve společnou desku Droga (Monotype Records 2015). Neapolští zvukoví experimentátoři SEC_ a Mario Gabola našli v Załęského překotných, nepředvídatelných rytmech a neartikulovaném „zpěvu“ ideální doplněk ke svým výbušným, zhusta přerušovaným improvizacím, založeným na manipulaci s kotoučovým magnetofonem a práci s fotosenzitivním systémem zpětných vazeb.Výsledkem je žánrově nezařaditelná hudba, v níž se kloubí nevypočitatelnost volné improvizace, sofistikovanost soundartu, intenzita noisu a energie punku či hardcoru. Na aktuálním turné skupinu doplní filmař a videoartista Andrea Saggiomo alias 70fps.

Původně sólový, experimentálně laděný projekt Kanaďana Roryho Hincheyho Alpha Strategy se postupně přetransformoval ve čtyřčlennou noiserockovou kapelu, v jejíchž nahrávkách je možné zaslechnout vlivy Public Image Ltd., Birthday Party nebo The Jesus Lizard. Zatím poslední deska Drink the Brine, Get Scarce (2015) byla nahraná v Electrical Audio Studios Stevea Albiniho, nicméně skupina je působivá především naživo. Ačkoli jde o písňovou tvorbu se vcelku přímočarou rockovou energií, Alpha Strategy si zachovávají všudypřítomný neurotický puls a smysl pro disonanci. Výsledná podoba jako by upomínala na to, že hudbu si lze sice užít, ale nepříjemné stránky skutečnosti nikam nezmizí.

Vstup: 100 CZK

http://www.toxorecords.com/aspec(t)/

https://vimeo.com/214847778

https://alphastrategy.bandcamp.com/

https://www.advojka.cz/a2plus

http://www.potrva.cz

...
koncert a2+
@Kavárna Potrvá
14/8/17 - 14/8/17
19:30 - 22:00
sdílet

koncert a2+

Victoria Shen (US), 2 Horses Too Many (CZ), Autopoetik (CZ)

...
koncert a2+
@Kavárna Potrvá
19/7/17 - 19/7/17
20:00 - 22:00
sdílet

Victoria Shen se ve svých videích na čistě vizuální rovině pokouší zachytit absurdnost obrazů, které každodenně konzumujeme. Její hudební performance, které jsou často doprovázeny projekcí, jsou syrovější a živelnější. Shen používá především podomácku vyrobené analogové syntezátory, kontaktní mikrofony a další DIY elektroniku. Její přístup k hudbě, jak sama uvádí, je „skulpturální“ – zvuk tvaruje jako objekt a pracuje s ním jako s fyzicky přítomnou matérií, kterou lze během vystoupení opracovávat. Klíčovým aspektem se tak stává textura. Harsh noise je zde jen limitní definicí.

Několik let hibernující projekt 2 Horses Too Many se před nedávnem připomněl v rámci série Wakushoppu, kde si Patrik Pelikán a Petr Vrba – ten večer polovina pražsko-budějovické fúze Bahnhoffreundshaft – v první fázi večera zahráli ve dvojici. Zatímco dříve byli posluchači zvyklí spíše na jemnější improvizaci, v níž nechyběla ani souhra dechových nástrojů, tentokrát spolu mnohem syrovějším způsobem komunikovala především Vrbova výbušná elektronika a Pelikánovo neurotické obrábění steel kytary, doprovázené praskáním kontaktních mikrofonů. Obnovená spolupráce by mohla konečně naplnit potenciál, jejž v sobě obsahuje název projektu: když jedna věc schází, nejlepší je udělat pár rychlých pohybů a zjistit, že ve skutečnosti dvě věci přebývají.

Kontrabasista The Pololáníks Martin Lauer se ve svém sólovém projektu Autopoetik zabývá tvorbou umělých či utopických zvukových krajin, které formuje ve víru improvizačních reakcí na předem nahrané zvuky, smyčky a terénní nahrávky a v nichž se kloubí přírodní a lidské zvuky s právě utvářenou hudební matérií. Ta ovšem není primárně motivována strukturními hudebními principy, nýbrž spíše energií a dynamikou nenadálých spojení mezi různorodými zvukovými projevy.

Vstup: 100 CZK

https://soundcloud.com/evicshen
https://soundcloud.com/klangundkrach/sets/pelikan-vrba-placard-headphone

https://soundcloud.com/autopoetik

https://www.advojka.cz/a2plus
http://www.potrva.cz

koncert a2+

Autoknack (FR), Badaboum (FR), Trans Soma (CZ)

...
koncert a2+
28/6/17
20:00
sdílet

Na jubilejním sedmdesátém večeru série A2+ vystoupí francouzské dívčí trio Badaboum, které originálním způsobem rozvíjí postpunkové vlivy, mechanicko-elektronický, k dadaismu a patafyzice odkazující projekt Autoknack a pražské hypnoticky elektronické duo Trans Soma. Koncert pořádá kulturní čtrnáctideník A2 ve spolupráci s kontrakulturní agenturou Rogomichkin.

Francouzský projekt Autoknack se sám definuje slovy „mekanik elektronik“, a aby bylo všechno ještě trochu jasnější, můžeme si představit „dadaisticky strojovou píseň, kterou zpívá vycpaná vrána“. V jiném podobně výstižném popisu se mluví o spojení mašinérie, nedivadelního divadla a francouzské estrády. Autoknack vydal split kazetu na labelu Animal Biscuit, pro jehož estetiku je spojení mezi animalitou a vivisekcí, primitivismem a strojovostí klíčové. Mimochodem, takzvaná DIY taxidermie („vycpi si sám“) není jen zdroj dadaistických metafor, ale skutečná záliba: „Emily vytáhne ze svého kuchyňského mrazáku zmrzlou vránu, odnese ji do garáže a položí na kovový stůl. Zapálí vonnou svíčku, pak vezme do ruky skalpel a začne zručně odstraňovat tenkou vrstvu pokožky z ptačího hrudníku. Ve vzduchu je cítit zápach hnijícího masa...“
https://www.youtube.com/watch?v=gjVfc-n4Ig8
animalbiscuit1.bandcamp.com/track/pile-autoknack
bonnehumeurprovisoir.free.fr/animalbiscuit.htm

V „all-stars skupině“ Badaboum se sešly tři výrazné hudebnice z francouzské nezávislé scény, konkrétně z kapel Headwar, The Dreams a Dudu Geva. Společně produkují postpunkem ovlivněnou hudbu, v lecčem připomínající například skupiny LiLiPUT (původně Kleenex) nebo Malaria!. Tyto vlivy doplňují vlastními rezonujícími výstřednostmi – především symptomatickými, občas tajuplně, jindy strašidelně znějícími klávesovými linkami a primitivistickým skandováním ve francouzštině, italštině nebo němčině. V roce 2015 skupina vydala eponymní debutové LP na značce Bruit Direct Disques.

https://www.youtube.com/watch?v=DWqTkJCAUBc

Trans Soma hráli poprvé na nedávném vynikajícím festivalu pro sluchátka v Punctum. Žluna Sýkora vytváří rytmické smyčky pomocí efekty upraveného hlasu, ruchů zachycených mikrofonem při nahrávání a starých kláves. Ondřej Parus (Sister Body, Lightning Glove, Ruinu) se přidává s minimalisticky efektovaným samplerem. Hluboké zachycování. Oslavy za hrobem. Chceme to znovu prožít.

https://www.youtube.com/watch?v=U26zOg13ctE

https://www.facebook.com/events/453850501645635

http://punctum.cz/
https://www.facebook.com/rogomichkin/
http://advojka.cz/a2plus

koncert a2+

Prague Headphone Festival

Koncept „tichého“ koncertu, recipovaného prostřednictvím sluchátek, proslavil festival Le Placard, který roce 1999 založil pařížský hudebník Erik Minkkinen (známý ze skupiny Sister Iodine a dalších experimentálně hudebních formací). Od té doby se tato nomádská, v reálném čase streamovaná akce uskutečnila na mnoha místech po celém světě. V Česku sluchátkový festival inicioval v Praze usazený francouzský hudebník Romano Krzych – první ročník proběhl v roce 2012 v Komunikačním prostoru Školská 28 a spolupracovaly na něm ještě kulturní čtrnáctideník A2 a vydavatelství KLaNGundKRaCH. Další ročník se uskutečnil roku 2015 v Karlin Studios. Nyní se v rámci koncertní série A2+ k tomuto formátu vracíme, akce však proběhne nezávisle na mateřské platformě Le Placard.

...
koncert a2+
17/6/17 - 18/6/17
12:00 - 00:00
sdílet

Ideou festivalu, během něhož posluchači vnímají živou hudbu prostřednictvím sluchátek, je vytvořit intimní prostor pro poslech hudby nikoli v izolaci domova, jak bývá běžné, ale ve společnosti dalších lidí. Toto pojetí živého a zároveň zcela privátního poslechu hudby (ale třeba i mluveného slova nebo terénních nahrávek) si získalo mnoho příznivců na celém světě – částečně i proto, že produkce nejde jen do sluchátek na daném místě, ale bývá také streamována po internetu.

Festival je otevřený nejen posluchačům, ale i účinkujícím, nemá pevnou dramaturgii, pořadí je ponecháno na vystupujících. Každý, kdo chce přispět svým živým vystoupením nebo třeba DJským setem, se může přihlásit, zapojit své vybavení a zahrát (technická omezení daná charakterem sluchátkového festivalu k účasti nicméně předurčují především elektronické a tišší akustické hudební projekty).

Pořadatelé: A2, Romano Krzych, KLaNGundKRaCH, Punctum.

Cyklus A2+ probíhá s finanční podporou Ministerstva kultury ČR, Městské části Praha 4 a nadace Český hudební fond.

EN:

Prague Headphone Festival was inspired by Le Placard. It was initiated by French musician Erik Minkkinen (known as a member of Sister Iodine and other experimental music projects) in Paris 1999, since then the concept has grown to an international streaming festival, with many cities providing listening rooms for local and remote performances. French musician Romano Krzych introduced Le Placard in Prague in 2012 in cooperation with A2 magazine and KLaNGundKRaCH at Školská 28 Gallery. Then it was set up again in 2015 at Karlin Studios and now the same collective of organizers returns with the same format but this time independently of the home platform. There is no fixed line-up and no tacit order or hierarchy and the attendance is free: anyone who wishes to perform can subscribe for a live or DJ set, plug the personal gear and perform.

Organizers: A2, Rogomichkin, KLaNGundKRaCH, Punctum.

www.advojka.cz/a2plus
http://phf.klangundkrach.net

diskuze A2

Diskuze A2: Žena v pozdním kapitalismu

...

Dnešní feministické myšlení stojí na rozcestí: na jedné straně volá po emancipaci žen v práci a pro práci, na straně druhé touží překlenout samotnou logiku komodifikované práce, což by umožnilo rozbít disciplinující moc kapitálu nad lidskými životy. Patriarchální rámování ženy je spjaté s chápáním reproduktivních aktivit péče a výchovy jako samozřejmé domény sociálně konstruovaného konceptu „ženskosti“, kterou není nutno ohodnocovat jako práci. Žena je tak postavena mezi dva mlýnské kameny – na jedné straně je volána do boje za rovnoprávnost na pracovišti, zároveň však na jejích bedrech zůstává nutnost výchovy a péče, čímž se nevzdaluje hrozbě totálního psychického vyhoření. Otázkou proto je, jak z tohoto bludného kruhu vystoupit. Volat po de-feminizaci péče? Hledat cestu v ženských kolektivech? Či se vzdát kategorie genderu a přitakávat nekonečným možnostem sebe-identifikace každého člověka? A jak přesunout pozornost feministického hnutí z boje za emancipaci v práci k boji za emancipaci od práce? Nebo jde spíše o vynalézání nového konceptu práce, jenž by byl nosnou linkou procedur vedoucích k post-kapitalistickým budoucnostem?

Hosté

Petra Hlaváčková, historička umění a redaktorka A2

Nicole Sabella, kulturní teoretička a umělkyně

Johana Nejedlová, aktivistka

Moderátorka

Kristýna Pešáková, lidskoprávní aktivistka NESEHNUTÍ

 

vstup volný

koncert a2+

Sandy Ewen & Steve Jansen (US), Sova smrti (CZ), Miroslav Tóth (SK)

V žižkovském klubu se tentokrát představí dvojice amerických experimentátorů Sandy Ewen a Steve Jansen, jejichž zvuková tvorba je spojená s novátorským užitím kytary, ale i jiných zvukových zdrojů. Vystoupí také domácí projekt Sova smrti, založený na živém procesování a samplování šestistrunného banja, a slovenský skladatel a saxofonista Miroslav Tóth.

...
koncert a2+
19/5/17
20:00
sdílet

Pro tvorbu Sandy Ewen i Stevea Jansena je typická kompozičně minimalistická, hutná textura s bohatým rastrem zvukového materiálu, jehož „zrnitost“ je třeba vnímat zároveň na škále jemnosti i drsnosti, podobně, jako když se mluví o kvalitě brusného papíru, vhodného pro opracování druhořadého materiálu. Jemnost je zde měřítkem strukturální drsnosti a naopak. Sandy Ewen je experimentální kytaristka a zvuková umělkyně, jejíž tvorba se pohybuje mezi volnou improvizací, elektroakustickou kompozicí a (díky spolupracím) free jazzem. Využívá nalezené objekty a nestandardní hráčskou techniku. V současnosti působí v projektech Etched in the Eye a Garden Medium, spolu s kytaristou Tomem Carterem tvoří duo Spiderwebs. Všechny tyto formace loni vydaly album. Vystupovala nebo nahrávala mimo jiné s americkým kytaristou Weaselem Walterem, nizozemským skladatelem a experimentátorem Jaapem Blonkem, basistou Damonem Smithem nebo kytaristou Henrym Kaiserem. Představila se například na sanfranciském festivalu experimentální hudby Outsound New Music Summit nebo austinském No Idea Festivalu. Steve Jansen (jmenovec britského bubeníka skupiny Japan) se ve své zvukové tvorbě soustředí na manipulaci s magnetofonovým páskem a hru na elektrickou kytaru a alt saxofon, využívá také terénní nahrávky. Spolupracoval například s Robem Mazurekem, Henrym Kaiserem, Jamesem Fellou, Chrisem Cogburnem nebo Damonem Smithem. Působí v Holy Ghost Triu a řadě dalších projektů. Hrál v mnoha zemích včetně Jižní Ameriky a Afriky, jeho nahrávky vyšly v různých nezávislých vydavatelstvích. Poslední z nich je kazeta An Error Occured z letošního února.

Pražský projekt Sova smrti je založen na jednoduchém, striktně dodržovaném principu: Tomáš Míka hraje na šestistrunné banjo a posílá signál Janu Faixovi, který ho naživo elektronicky procesuje a sampluje. Výsledný výstup, jak ukazuje například loňské eponymní album, ovšem zahrnuje tolik rozmanitých hudebních poloh, že posluchač snadno na konceptuální východisko zapomene a nechává se volně unášet od jednoho sonického stanoviště ke druhému. Míka střídá různé rejstříky hraní a Faix s tímto pestrým materiálem zachází podobně eklekticky: nedělá mu problém ponechat ho v surovém stavu, ale stejně tak se ho nebojí změnit k nepoznání. Vzájemný vztah obou hudebníků je mutualistický – jeden parazituje na druhém a oběma je to ku prospěchu. Potvrzuje to i skutečnost, že skupina si dokonce Svytvořila svoji vlastní mutaci zvanou Datel zkázy, v níž Tomáše Míku nahradil Ian Mikyska.

Miroslav Tóth (1981) je slovenský skladatel a saxofonista specializující se na soudobou vážnou hudbu, improvizaci, filmovou či elektroakustickou kompozici. V současné době je doktorandem na katedře skladby na HAMU v Praze. Je mimo jiné autorem jednoaktové opery Zázračná masážna tyč pre úradnikov vo verejných inštitúciach a tří videooper – Zuz za zub, Oko za oko a Tyč. Hraje například v uskupeních Dunkeltherapie, Funeral Band či Shibuya Motors. V roce 2006 založil proměnlivý improvizační orchestr Frutti di Mare. S podobně fungujícím orchestrem Musica Falsa et Ficta v roce 2015 vydal album skladeb Martina Burlase Hexenprocessen. Je také autorem námětu pro připravovaný cyklus dokumentárních filmů o slovenských skladatelích.

Vstupné: 100 CZK

https://sandyewen.bandcamp.com/
https://thatscoolrecords.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/watch?v=SBzUu5V8m5Q

https://poli5.bandcamp.com/album/sova-smrti

http://miro2toth.wixsite.com/home

http://punctum.cz/

 

koncert a2+

L’ocelle mare (FR), Oswaldovi (IT/CZ)

...
koncert a2+
@Kavárna Potrvá
12/3/17
20:00
sdílet

Kavárna Potrvá, Srbská 2, Praha 6 

Vstup: 130/100 CZK

L’ocelle mare je sólový projekt francouzského experimentálního hudebníka Thomase Bonvaleta. Kromě akustické kytary a šestistrunného banja využívá foukací harmoniku, metronom, drobné perkusivní nástroje, ladičky, ozvučenou podložku, sloužící k vydupávání rytmu, a nezřídka i své vlastní tělo. V porovnání s Bonvaletovými kytarovými party v duu Cheval de frise je jeho sólová tvorba mnohem fragmentárnější, nejde však o improvizaci. Krátké, minimalistické, introspektivní, a přitom až expresivně soustředěné skladby zkoumají hranice akustického výrazu, v němž se rozplývá původní identita nástrojů. Zatímco produkce Cheval de frise byla založená na bezchybně fungující komunikaci dvou nástrojů a dvou hudebníků, u L’ocelle mare se jedná o komunikaci se zcela odlišnými parametry – o samomluvu. Bonvaletova hudba mluví v náznacích a útržcích, je plná pomlk a vyčkávání, a přitom zahrnuje širokou škálu výrazových poloh. První koncert L’ocelle mare proběhl v roce 2005, od té doby vystoupil na mnoha předních světových festivalech zaměřených na hudební experiment. Debutové eponymní album mu vyšlo v roce 2008 na americké značce Sickroom Records a o rok později také na českém labelu Minority Records. Bonvalet spolupracoval například s Radikal satan, Arlt, Powerdove nebo Jean-Lucem Guionnetem.


 

https://ocellemare.bandcamp.com/

https://thomasbonvalet.wordpress.com/

http://artycok.tv/6750/locelle-mare

https://www.youtube.com/watch?v=dLQ04pon7Ac


 

Oswaldovi jsou italsko-české duo tvořené kytaristou Andreou Rottinem a bubenicí a klávesistkou Kateřinou Malou, která působí rovněž ve skupině Unkilled Worker Machine. Svůj styl popisují jako „folk-spaghetti-rock“. Inspirační kořeny jejich hudby vedou k severoamerickému folku, spaghetti westernům, britské psychedelii šedesátých let nebo tuarežskému blues. Pod vlivem těchto různorodých podnětů Oswaldovi kombinují hudební nástroje s důrazem na dynamický rozsah a rozmanitost atmosféry písní – kromě bicích, perkusí a elektrické kytary používají klávesy, tamburínu nebo židovskou harfu.


 

https://andrearottin.bandcamp.com/

http://www.oswaldovi.cz/


 

http://www.advojka.cz/a2+

http://www.potrva.cz


https://www.facebook.com/events/399869687029002/

koncert a2+

B/B/S (CA/IT/NO), Ondrej Zajac (SK)

...
koncert a2+
21/1/17
20:00
sdílet

První letošní večer A2+ proběhne ve spolupráci promotérských kolektivů Letmo Productions a ][, blogu Cáry mlhy, webzinu Marast Music a kulturního čtrnáctideníku A2. Vystoupí na něm kanadsko-italsko-norské improvizační trio B/B/S (Aidan Baker, Andrea Belfi, Erik Skodvin) a kytarista a tvůrce filmové hudby Ondrej Zajac.

Jen nemnoho kolaboračních projektů dokáže dovést hudební komunikaci na úroveň, v níž začne z jednotlivých výrazů vznikat nový svébytný celek. V případě Aidana Bakera, Andrey Belfiho a Erika Skodvina se však toto porozumění zdá být zcela přirozené a samozřejmé. Už na svém debutovém albu se prezentovali dotaženou vizí, jejíž kvality následně potvrdil skvělý pražský koncert, a další nahrávky včetně aktuální desky Palace její potenciál dále rozvíjejí.Je přitom menší zázrak, že si tvůrci na tento projekt vůbec jsou schopni najít čas. Belfi vedle své sólové produkce působí v moondogovském triu Hobocombo, případně hraje s osobnostmi, jako jsou Nils Frahm, Carla Bozulich či Matana Roberts. Skodvin vede label Miasmah, kde B/B/S vydávají, a kromě toho tvoří pod jménem Svarte Greiner a v duu Deaf Center. Aidan Baker je aktivní jako sólový hudebník, ale stále vystupuje i se skupinou Nadja či nověji s Caudal.Základní rozvržení v B/B/S je jasné: ambientní plochy vycházejí od Bakera, experimentální ruchy ze Skodvinovy kytary a za invenční rytmikou stojí Belfi. Kromě toho se nabízí upozornit na rysy typické pro vydavatelství Miasmah: potemnělou atmosféru, volné struktury skladeb a (obtížněji definovatelné) zdůraznění materiálního rozměru nástrojů. Síla B/B/S ovšem nespočívá ve východiskách jednotlivých hudebníků, ale až v jejich komplexní interakci.Název aktuální desky se nabízí jako ideální metafora. Průzkum nekonečného, spletitého paláce, v němž ze tmy vystupují fascinující detaily, odpovídá improvizaci tria. Ta sice není předvídatelná, postupuje však podle vnitřních zákonitostí a je dokonale kompaktní. Tento imaginární prostor zároveň postihuje protiklady, jež jsou v hudbě B/B/S přítomny. Z Bakerových dronů vystupují Skodvinovy precizní hlukové ornamenty, Belfiho bicí pak už zcela opouštějí konvence a v tomto neurčitém prostoru vyloženě kreslí. B/B/S velice citlivě pracují s tichem a trváním – pokladnice zvuků je ohromná, v rámci skladby však každý dostává prostor, aby mohl naplno vyniknout.

Koncert otevře původem slovenský hudebník Ondrej Zajac, kterého s B/B/S spojuje především uměřenost a cit pro detail. Ve svém ambientním kytarovém rozjímání nechává zaznít krystalickou melancholii, využívá field recordings, ale také principy dark jazzu či New Age a má schopnost přijít s velice silným melodickým motivem. O jeho debutové nahrávce Monolith se pochvalně vyjádřil mimo jiné i magazín Wire.

http://www.miasmah.com/BBS/
https://bbsberlin.bandcamp.com/album/palace

http://ondrejzajac.com/

http://letmo.net/productions
http://carymlhy.blogspot.cz
http://marastmusic.com
https://www.facebook.com/doublebrackets/
http://advojka.cz/a2+

Klub FAMU (Smetanovo nábřeží 2, Praha 1)

Vstup: 180/150 CZK

koncert a2+

Smith / Pelikán / Klamm (US/CZ), KRK (US/CZ), Fuego (ESP)   

...
koncert a2+
23/11/16
20:00
sdílet

Tom Smith je na poli experimentální hudby aktivní od poloviny sedmdesátých let a proslul především jakožto zakladatel a jediný stabilní člen kapely To Live and Shave in L.A., která od začátku devadesátých let produkuje nespoutaný mix musique concrète, rockové avantgardy, sonické poezie, glitche nebo noiseu. Tom Smith dále působil například ve skupinách Boat Of, Peach of Immortality, Pussy Galore, OHNE, Rope Cosmetology, Three Resurrected Drunkards nebo Merkwürdig Riechen a posledních několik let pravidelně vystupuje se svým sólovým projektem T/SMS. V roce 2008 založil v Hannoveru, kde dodnes žije, label Karl Schmidt Verlag (KSV), jehož katalog dnes čítá více než čtyři sta položek.

Duo Klamm & Pelikán vzniklo v roce 2011 jako redukovaná verze improvizačně-noisové skupiny Ruinu. Jejich radikální přístup ke zvuku a improvizaci byl od začátku založen na přesvědčení, že všechno, co existuje, je třeba rozložit a přerušit. Využívají elektronické, strunné a dechové nástroje i rozmanité amplifikované předměty. Velký důraz je kladen na kazetové manipulace – zvuk je při hraní na pásky nahráván nikoli proto, aby sloužil jako pozadí pro další děj, ale kvůli možnosti zahrané vrátit, přemazat, fragmentarizovat. Nedávno vyšla na značce KLaNGundKRaCH nová kazeta nazvaná The True Story of Klamm & Pelikan.

 

https://toliveandshaveinla.bandcamp.com/

https://soundcloud.com/tom-smith-tlasila-ksv

https://klammpelikan.bandcamp.com/releases

https://vimeo.com/22964268

 

Skupinu KRK založili v roce 2005 dva původem newyorští improvizační hudebníci:  kontrabasista George Cremaschi, který se po dlouhých letech strávených v Kalifornii usadil v roce 2008 v České republice, a hráč na elektroniku a designér zvukových nástrojů a programů Matthew Ostrowski. Jejich primárním cílem je, jak sami říkají, „muskulární integrace elektronického a akustického světa zvuků“. Ve svých spontánních kompozicích spojují formální napjatost s divokou energií, kombinují improvizaci s virtuózními technikami, aby prozkoumali netušená zákoutí elektroakustické tvorby. Během tří dekád se oba hráči zúčastnili desítek kolaborací s významnými postavami světové hudby, mezi nimž nechybí Andrea Parkins, John Butcher, o.blaat, Ikue Mori, Evan Parker, Mats Gustafsson, Kai Fagaschinski, dieb13 nebo Marshall Allen.

 

http://www.georgecremaschi.com/

http://www.ostrowski.info/

http://artycok.tv/lang/en-us/7137/krk-2/7137

 

Projekt Fuego funguje od roku 2011 v různých sestavách kolem katalánského hudebníka a vydavatele (label Magia) Nacha Cordoby Delgada. V současné době jde o ambientně laděný sólový projekt, navazující na tradici avantgardní elektronické hudby, již reprezentuje například francouzská skladatelka Elianne Radigue nebo BBC Radiophonic Workshop. S pomocí starého přístroje na kalibraci televizí Fuego láká své posluchače do zvukových světů pod hladinou, kde je nechává napospas melancholickým mořským pannám a jejich hypnotickým popěvkům.

https://sellodemagia.bandcamp.com/releases

http://ncordobadelgado.blogspot.cz/

www.advojka.cz/a2+
http://punctum.cz/

 

Punctum (Krásova 27, Praha 3)   

Vstup: 100/80 CZK

proběhlé akce

koncert

Hear me!

15.9.2017: RUiNU, FRISK & Ken Ganfield, ZSAMM

16.9.2017: Jérôme Noetinger & Aude Romary, ZKRAAP, POISONOUS FREQUENCIES & Hans Falb

Dvoudenní festival volné improvizace Hear Me! se při svém pátém ročníku vrací z Pardubic a Ostravy zpět do Prahy. Hear Me! je putovním festivalem, jehož cílem je uvádět nejrůznější podoby současné improvizační a experimentální hudební scény a který je pořádán v rámci projektu Stará síť na novou hudbu. Toho se účastní pořadatelé tradičně netradičních zvukově-hudebních performancí v Praze, Českých Budějovicích, Pardubicích, Brně, Ostravě a Opavě.

...
koncert
15/9/17 - 16/9/17
20:00 - 23:55
sdílet

ZSAMM (slo, at) 

Po čtrnácti albech, na nichž hrála v různých projektech, vydala ve Vídni usazená slovinská zpěvačka, skladatelka, performerka a improvizátorka Maja Osojnik loni své první, dlouho připravované sólové album Let Them Grow, které následně posbíralo jak nadšené reakce kritiky, tak různá ocenění. Byť v sobě tento „antroposofický striptýz duše“ snoubí mnohé motivy a přístupy z předcházejících kolaborací a kapel – a to v žánrovém rozpětí od folklóru k industriálu –, tím primárním je na desce slovo, hlas a odvaha zpovědi, ale i její samozřejmost. Pod názvem Zsamm pak v koncertním, o poznání temnějším a agresivnějším provedení alba Maju Osojnik doprovází bubeník Patrick Wurzwallner a zvukařka Christina Bauer. http://mo.klingt.org/

FRISK (cz) a KEN GANFIELD (us) 

Freejazzové impro, jazzcorová nakládačka se špetkou noisu a stopovými prvky ugrofinského folku – to vše hrané s nezměrnou vůlí pardubické trojice Frisk udržet tvar a strukturu volných kompozic tak, aby se neslily v jednu mohutnou hlukovou lavinu. Nakřáplé bicí Víta Hoigra, neprodyšná saxofonová pavéza Zdeňka Závodného a kytarový elektropalcát Františka Václavíka tepající až do morku kostí každého, kdo se přiblíží. To v Praze usazený americký zvukový experimentátor a improvizátor Ken Ganfield volí delikátnější, skoro až chirurgický přístup, když při svých vystoupeních využívá především modulární syntezátor a vytváří aleatorní kompozice, které se zabývají zvukem v různých stylech. Ví se o něm, že je vášnivým a také trochu tajemným sběratelem všemožných elektronických hejblátek, udělátek a překvapovátek a že je přesný jako gama nůž. Zásadní otázka před každým jeho koncertem tedy zní: Co si přiveze v kufru tentokrát? https://soundcloud.com/traktor

Pozn.: Když dostali Zdeněk Závodný a Ken Ganfield, kolegové z Pražského improvizačního orchestru, možnost zahrát si v rámci květnového koncertu v Divadle Ponec v jednom z výstupů pouze spolu, nehonila se posluchačům hlavou otázka, zda tenhle majstrštyk dokáže ten večer ještě někdo překonat. Ta otázka zněla: Proč tohle spojení sakra nikoho nenapadlo dřív? 

RUiNU (cz) 

RUiNU je tříčlenná formace z okruhu kolektivu KLaNGundKRaCH, specializující se na volnou improvizaci s hlukovými fragmenty a hudebními ruinami. Tvoří ho hráči na lo-fi elektroniku a ozvučené předměty Jan Klamm a Ondřej Parus aka Head in Body, který po jedenácti letech také čím dál tím častěji zasedá za bicí, a dechař Patrik Pelikán. Pokud některá česká kapela umí své posluchače bez jakýchkoli kompromisů srovnat do latě, jsou to právě RUiNU. Ti šťastlivci, kteří zažili jejich koncerty s motorkářskou helmou, se navíc nebojí říct, že to musí být RUiNU, kdo jako první vstoupí do Síně slávy českého impra, až ji někdo založí. http://ruinu.klangundkrach.net/

JÉRÔME NOETINGER, AUDE ROMARY (fr)

Jérôme Noetinger, hudebník, filmař, vydavatel a organizátor, který proslul jako člen uskupení Metamkine, je jednou z nejvýraznějších postav francouzské experimentální elektroniky, především její improvizační části. Při svých vystoupení používá nejrůznější elektroakustické nástroje, mistrem a legendou je pak ve hře na páskový magnetofon. Nedílnou součástí jeho výbavy jsou také všemožné „fádní“ předměty, bordel a krámy, dalo by se říct, jako plastové kelímky, kousky dřeva či kovů, které nechává rezonovat na reproduktorech či je ozvučuje, aby z nich doslova vydoloval jejich autentický zvuk. Syrova a neklidná, taková jsou jeho vystoupení.Violoncellistka Aude Romary se věnuje rovnou měrou improvizaci i současné vážné hudbě, přičemž v obou případech se zaměřuje především na ohledávání zvukové matérie, kterou lze z nástroje vytěžit. Protože pro ni hudba znamená krom zmiňovaného především pohyb, zabývá se převážně interdisciplinárními projekty – ať už se v nich hudba propojuje s tancem, textem či malbou. Od roku 2011 se zaměřuje na spojení hry na violloncelo a elektroakustické hudby, s Jérômem Noetingerem vystupuje v duu od roku 2014. www.metamkine.com

ZKRAAP (fr)

Francouzské power duo ZKRAAP je vynikajícím příkladem toho, že kombinace rocku a jazzu končí jazzrockem jen v těch nejsmutnějších případech. Výbušná směs melodických kytarových rifů Guillauma Gargauda a freejazového řádění bubeníka Speeta $ilexe jako by byla slovníkovým heslem fráze „utrhnout se ze řetězu“. Ano, oba pánové, jejichž rozptyl z působení v dalších projektech sahá od hudby pro současný tanec přes grindcore až ke country, se nezastaví ani na vteřinu. Ano, nepoužívají efekty, protože na to zkrátka není čas. Ano, čeká nás ekvilibristická improsmršť, nebudeme vám nic nalhávat. https://co21840.wixsite.com/zkraap http://guillaume.gargaud.free.fr/  https://speetsilex.bandcamp.com/

POISONOUS FREQUENCIES (cz, at) a HANS FALB (at)

Poisonous Frequencies je vlastně power trio, byť se do strhující energie jejich vystoupení plíživě – a podvratně – vkrádá instrumentální legrace a nadsázka. Petr Vrba objevuje možnosti elektrifikované trumpety přestrojené za elektrickou kytaru a Tomáš Procházka neustává ve svém hledání nejohavnějšího kytarového zvuku na světě. Didi Kern tluče do bubnu – ale strašně moc! A pak taky bubnuje na všechno, co je po ruce, nebo třeba činelem brousí zeď. Ok. Tak jen aby nedošlo k mýlce – Poisonous Frequencies není nějaký zběsilý guláš, nýbrž delikátní free impro ragú z těch nejlepších ingrediencí. Seznam alergenů: rock, noise.

Je nám velkou ctí, že jejich pozvání ke společnému vystoupení přijal rakouský turntablista Hans Falb, legendární hostitel a organizátor bezmála již čtyřicetiletého festivalu Konfrontationen v Nickelsdorfu.
https://meteorismo.bandcamp.com/album/torschlusspanik
http://federsel.blogspot.cz/
http://www.bulbul.at
http://vrrrba.cz/

divadlo

SpitfireCompany oslaví 10 let existence adaptací knihy Doba z druhé ruky nobelistky Alexijevičové

...
divadlo
12/9/17 - 13/9/17
19:30 - 19:30
sdílet

Mezinárodně uznávaný soubor SpitfireCompany oslaví deset své existence unikátním projektem. Světovou premiérou adaptace knihy Světlany Alexijevičové Doba z druhé ruky. Kniha, za kterou v roce 2015 obdržela autorka Nobelovu cenu za literaturu, podává ucelené svědectví doby – života v Sovětském svazu. Je mnohohlasým dílem, v němž se mísí vox populi, autorkou zaznamenané rozhovory, televizní a rozhlasové reportáže. SpitfireCompany ji představí jako divadelní symfonii.

Konec --- člověka. Doba z druhé ruky, bude po úspěšných představeních One Step Before the Fall, Antiwords či Animal Exitus, dosud největším projektem SpitfireCompany. Na jevišti se při příležitosti výročí souboru setkají současní i bývalý herci. Projekt Konec --- člověka. Doba z druhé ruky bude uveden pouze po dva večery - 12. a 13. září v pražském prostoru Jatka 78. Vstupenky jsou k zakoupení v předprodeji GoOut za 390 Kč.

10 let Spitfire - Konec --- člověka. Doba z druhé ruky

12. a 13. září 2017 od 19.30, Jatka 78

390 Kč / 200 Kč

Předprodej: https://goout.net/cs/listky/konec-cloveka-doba-z-druhe-ruky/kngb/

Více informací najdete na www.spitfirecompany.cz a www.jatka78.cz.

koncert

Yearning Kru // Tarnovski + Reality Congress // Misty Picture + h5io

Genot Centre uvádí audio-vizuální večer s českou premiéru online entity stojící za vizionářským labelem Quantum Natives. O support se postarají domácí kolážisté Tarnovski a Misty Picture.

...
koncert
23/8/17
19:00
sdílet

Awe Ix, Ornine, Yearning Kru... Vizionářský kurátor a nepolapitelný hybatel současného digitálního undergroundu stojí za jedním z nejzásadnějších netlabelů posledních let Quantum Natives, se kterým se mu daří bořit hranice mezi experimentální hudbou a současným vizuálním uměním. Sci-fi fanatik usídlený v Tchaj-peji tvoří svou "nekonkrétní hudbu" pomocí osobité kolážovité techniky samplingu a extrémní digitální manipulace. Svůj neuchopitelný bažinný sound ještě umocňuje psychedelickými vizuály, kterými doprovodí i své pražské vystoupení. Koncert producenta vydávajícího u Planet Mu v žižkovském prostoru Punctum bude jednou z pouhých čtyř zastávek jeho evropského miniturné.

Jára Tarnovski, výrazná postava české experimentální scény známá především z projektu Gurun Gurun, představí po vydání splitu s Laurou Lunou u Genot Centre v Punctu premiéru svého nového setu. Ten připravuje pro podzimní japonské turné s Haco, na jejímž novém album, které vyjde na vlivném labelu Room40, se výrazně podílel. O vizuální složku se postará Šimon Levitner aka Reality Congress.

Pořadatelský kolektiv Genot Centre zastoupí AV projekt Misty Picture, ve kterém se potkávají chemik a zvukový umělec Wim Dehaen, post-new age producentka Enchanted Lands a jedna z největších nadějí českého vizuálního umění h5io stojící mimo jiné za multimediální prezentací estonského producenta Shift Tides či logem trendsetterského vídeňského labelu AMEN. Těšte se na podivně vrstvené textury zvuků imitující akustické nástroje v tajemně plynoucích kompozicích.

EN

Genot Centre presents an audiovisual evening featuring the Czech premiere of Yearning Kru, co-founder of the cutting edge Quantum Natives label. It takes place in Punctum on the 23rd of August. Also on the program that evening are the electro-acoustic sounds of Jara Tarnovski, also known from Gurun Gurun and from the collaborative cassette he released with Laura Luna Castillo on Genot Centre. He will have visual accompaniment prepared by Reality Congress (aka Šimon Levitner). Finally, there will be a performance by Misty Picture, the homegrown project featuring our very own collective members Enchanted Lands and Wim Dehaen. The music will get an icy visual injection with trademark renderings by h5io.

FB EVENT:

https://www.facebook.com/events/114661949186108

Vstup: 150 Kč

 

Yearning Kru (Quantum Natives, Planet Mu)

https://soundcloud.com/yearning-kru

http://quantumnatives.com/

Tarnovski (Jipangu, Gurun Gurun) + Reality Congress

https://soundcloud.com/tarnovski

http://simonlevitner.com/

Misty Picture (Genot Centre) + h5io

https://soundcloud.com/wimdehaen/sets/misty-picture-siggraph-98-interactive-dance-club

http://h5io6i54k.tumblr.com/

koncert

Filip noid Liedwart Doe Zbořil / Blažíček Kulka phaerentz

optosonics (14-18) - dílna pod vedením klause filipa a noida (více informací a přihlašky zde: http://www.punctum.cz/space/optosonics-workshop-pod-vedenim-klause-filipa-noida)

koncerty od 20:00

12.8. Klaus Filip & noid, Zbořil/Blažíček, Jan Kulka

13.8. Kurt Liedwart, Jano Doe, phaerentz

...
koncert
12/8/17 - 13/8/17
14:00 - 23:55
sdílet

Klaus Filip & noid - Klaus Filip je hudebník a programátor populárního freewaru „lloopp" (dnes šířený ve verzi “ppooll”), nabízející možnost vytvářet otevřené struktury pro živou improvizaci. Spolupracoval například s Los Glissandinos, Orchester 33 1/3 a hráči jako Radu Malfatti, Werner Dafeldecker, Dieb13, Christof Kurzmann, Boris Hauf, Christian Fennesz, John Butcher, Sabine Marte, Gilles Aubry, Cordula Bösze, Silvia Faessler, Taku Unami, Taku Sugimoto, Toshimaru Nakamura, Arnold „noid" Haberl, Tim Blechmann a dalšími. http://klingt.org/filipino/

Arnold Haberl neboli noid je violoncellista, skladatel, hráč a programátor ppoollu. Jeho přístup k hudební tvorbě může být charakterizován jako “základní výzkum”. Jeho dílo spadá do široké škály často vzájemně odlehlých oblastí hudby - od sólových vystoupení po skladby pro komorní orchestr, od zvukových instalací po video, přičemž neustále ruší hranici mezi hudbou a zvukovým uměním. Tento přístup jej přivedl ke spolupráci s umělci z mnoha oborů: s choreografy jako jsou João Fiadeiro, Colette Sadler, Akemi Takeya, Philipp Gehmacher s vizuálními umělci: Alexander Schellow, Heike Kaltenbrunner, Erik Hable nebo André Goncalves a improvizátory: Klausem Filipem, Taku Unami, o.blaat, Axel Doerner, Christian Weber, erikM, dieb13, Kazuhisa Uchihashi, Burkhardem Stangl, Yan Jun, Taku Han-noda, Carl Stone, mattin. http://noid.klingt.org/

Jan Kulka: Pramítačka - Pramítačka je speciální promítací aparát stvořený za účelem prakticky osahávat a prozkoumávat oblasti filmu (film jako artikulace světla), které byly doposud technicky či mentálně nedostupné. Je schopná promítat všechny klasické filmové formáty, ale současně také širokou škálu dalších materiálů jako obinadla, izolepu, krajky, bublinkovou fólii, pokladní pásky apod. Svým specifickým způsobem fungování například umožňuje vymanit filmový pás z dosud nevyhnutelné chronologické linearity. Snímkovou frekvenci osvobozuje z přísné metronomické pravidelnosti a umožňuje jí, aby na sebe vzala podobu kombinovaných polyrytmických struktur. Pramítačka má také specifický způsob synchronizace obrazu a zvuku (pomocí fototranzistorů neboli světelných tlumičů), který znamená jak specifický tvůrčí způsob práce se zvukem, tak prostředek, jenž umožní očím „vidět rychleji“, tedy mít větší rozlišovací schopnost co se týče vnímání jednotlivých světelných událostí v rychlém časovém sledu. http://www.pifpaf.cz/cs/jan-kulka-pramitacka

Michal Zbořil / Martin Blažíček - Duo Zbořil/Blažíček ohledává hraniční polohy zvukově obrazové improvizace. Michal Zbořil je hráč na syntezátory Korg, mimo jiné známý ze Zabloudil(a), IQ+1 a z Pražského improvizačního orchestru, který vychází hlavně ze zvukových kvalit elektronické syntézy. Jeho převážně neidiomatický způsob hry se odvíjí z podkladu oscilujících zvukových textur. Martin Blažíček využívá pro živé projekce kombinaci fyzických objektů, mechaniky a digitálního mikrosamplingu videa. Jeho poslední projekt je digitálním rozvinutím principu thaumatropu, populární optické hračky z přelomu 19. a 20. století. https://vimeo.com/51824652, https://vimeo.com/44199720

Kurt Liedwart http://mikroton.net/recordings/index.php/artists/kurt-liedwart/ - Ruský improvizátor, grafický designér, soundartista, producent a zakladatel vydavatelství Mikroton Recordings, které od roku 2008 vydává elektronickou a ruchovou hudbu. Liedwart, který při svých vystoupeních vychází především z hry na analogový syntezátor a široké palety elektronických udělátek, kombinuje elektoakustickou hudbu s digitální, noise s glitchem, přičemž se nechává inspirovat uměleckými hnutími, jako jsou Fluxus nebo akcionismus.http://www.kurtliedwart.com/, http://www.mikroton.net/

Jano Doe - Alter ego a sólový projekt kurátorky a hudebnice Kataríny Gatialové. Co čekat? Hlukové vlny i rytmické pasáže linoucí se z DIY nástroje, ve kterém leckdo vidí spíš necky než modulární syntezátor, doplněné neurotickými no-input explozemi či kazetovými nahrávkami různého původu a kvality, přičemž je všechno to kvílení, všechen ten psychotický hluk zdánlivě bez struktury a citu je ovládán slabými nervy a menstruačním cyklem. Křehká hudba.Mimo svého sólového projektu Katarína také kóduje naživo s otevřeným mezinárodním sdružením Kolektiv, hraje v supernoisovém triu Inocenc, seskupení Augiášův sonický chlév či performuje se softwarem ovládanými rádii v projektu The Receivers. https://soundcloud.com/janodoehttps://soundcloud.com/kolektiv-1

Phaerentz - Phaerentz (Petr Ferenc) je pražský hudebník věnující se elektronice, promotér a hudební publicista, člen skupin Birds Build Nests Underground, Radio Royal a dalších projektů. Pracuje se zvukem a různými médii, využívá přehrávače, většinou gramofony a kazetové magnetofony, ale i minidisky a CD walkmany.Jako sólista se Phaerentz zaměřuje na fyzikální vlastnosti zvuku, a proto se rozhodl nepoužívat žádné zvukové efekty a další krabičky, přes něž zní ve finále většina zvuků podobně. Každé zvukové médium má své kouzlo, povrchový hluk, resp. zvukovou plochu a zvláštní kvalitu, pokud jde o opakování, náhodnost a citlivost hraní.Pro Phaerentzovu práci je typická repetice krátkých smyček různých délek, přičemž posun jejich fází vytváří překvapivé a zcela nepředvídatelné akustické a polyrytmické jevy. Spíše než jednotlivými částmi se tyto smyčky stávají stavebními kameny psychoakustické minimalistické zkušenosti zaměřené na opakování jako prostředek k objevování pohybu v nehybném. Žádné klikání, žádné úpravy, žádná nahodilost. Opakování je variace. Lepší být reálný než postmoderní. http://www.phaerentz.com/

festival

Kiosk X / festival nového slovenského divadla a tanca

Desiaty ročník festivalu Kiosk predstaví v rámci hlavného i sprievodného programu cez pätnásť scénických projektov a zameria sa aj na prezentáciu tvorby nastupujúcej generácie autorov. Každý rok rieši festival inú tému, ktorá je skloňovaná hlavne v rámci sprievodného programu. Ten tvoria diskusie, inštalácie, intervencie a projekty vytvorené na mieru festivalu. Pre jubilejný desiaty ročník to bude téma pre umenie viac než delikátna – Nový divák. Reagujeme na zvýšený záujem tvorcov o interakciu a aktívneho diváka. Akoby chceli sami tvorcovia nového diváka. Nie je to trúfalé? Alebo je to naopak a divák sám chce byť viac v centre pozornosti? Aký je nový divák, a existuje vôbec? Čo znamená byť dnes divákom?

...
27/7/17 - 30/7/17
16:00 - 23:55
sdílet

Kiosk je prehliadkou aktuálnych produkcií slovenskej nezávislej divadelnej a tanečnej scény. Dramaturgia festivalu sa zameriava na divadlo, tanec, performatívne umenie, ktoré originálnou a objavnou formou rieši aktuálne obsahy umenia a spoločenských problémov. Pozývame autorov a divákov s odvahou hľadať, byť autentickí, pravdiví, autorskí a aktuálni. Prezentujeme tvorcov so záujmom kriticky myslieť o svete. Nejde o prezentáciu overenej kvality, ale okrajových foriem, ktoré vzdelávajú a prinášajú nóvum pre tvorcov i divákov.

Viac informácií a program festivalu nájdete na www.kioskfestival.sk

festival

Na hranicí žánrů divadla, tance, instalace a site-specific: Nultý bod již podeváté!

...
festival
17/7/17 - 23/7/17
20:00 - 20:00
sdílet

Tento červenec již podeváté proběhne Mezinárodní festival Nultý bod, který každé léto do Prahy přiváží domácí i mezinárodní divadelní soubory, které ve své tvorbě přesahují umělecké žánry.  Jako každý rok, i letos bude festival ve znamení letní atmosféry, divadla, společného setkávání a zastavení se v příjemných letních podvečerech v Divadle v Celetné.  K této již tradiční lokaci přibydou také nová místa – 25 hodinová performance Momentum od souboru Tantehorse bude k vidění u nově otevřené Werichovily vily a improvizace talentované španělské performerky Lali Ayguadé  proběhne u instalace Titáni (autorky Emilie Benes Brzezinski) u Musea Kampa. Festival Nultý bod nabídne divákům svůj program mezi 17. a 23. červencem.

 

Více informací k programu naleznete na: http://www.nultybod.cz/cs/program

Festival Nultý bod

17. – 23. Července 2017

Divadlo v Celetné, Museum Kampa, Werichova vila, Institut umění – Divadelní ústav

Vstupenky jsou v předprodeji online v síti www.goout.cz a na pokladně Divadla v Celetné.

www.nultybod.cz

výstava

MENZA

Diplomové práce Fakulty umění Ostravské univerzity

20.6. - 9.7. 2017

Reální 5, Ostrava

Videoinstalace diplomantských prací absolventů Fakulty umění Ostravské univerzity. Pravděpodobný model sdílení uměleckých děl v současnosti. Od prezentace objektů k sociální reprezentaci. Online výstava na www.fakultaumeni.cz

...
výstava
20/6/17 - 9/7/17
10:00 - 18:00
sdílet

festival

OstravaPhoto 2017

II. ročník bienále mezinárodního fotografického festivalu

...

Bienále mezinárodního fotografického festivalu OstravaPhoto 2017 se letos představí s tématem Jinýma očima – mezi jistotou a nejistotou.

Letos se festival zaměří nejen na fotografickou tvorbu, která v sobě reflektuje letošní téma, ale nabídne i přednášky z oblasti humanitních oborů. 1 město / 16 dní / 17 výstav / 11 přednášek / 30 účinkujících ze 7 zemí / 3 workshopy / 2 dílny / x dalších aktivit – to je letošní programový výčet bienále mezinárodního fotografického festivalu OstravaPhoto, který se v centru města uskuteční podruhé.

Festival kromě uměleckých výstav a tradičního doprovodného programu, bude daleko víc propojen právě s humanitními vědami, jako je sociologie, filozofie, politologie. Cílem festivalu je, aby tematicky zaměřené výstavy spolu s doprovodnými přednáškami vytvářeli dialog mezi uměním a humanitními vědami, aby festival nabídl platformu pro ověřování zajetých společenských řádů a to nejen na čistě umělecké úrovni, ale právě v rovině interdisciplinarity zmíněných oborů a umění.

Festival bude zahájen čtyřdenním vernisážovým maratonem, který bude obohacen o doprovodný program – to vše v příjemném tempu letních dní od čtvrtku 15/06 do neděle 18/06/17. Od čtvrtku do neděle budou mít návštěvníci možnost potkat se samotnými vystavujícími – v jejich přítomnosti se zahájí většina výstav. Nabídne portfolio review, promítání, komentované prohlídky s autory děl, burzu, workshop se specialistou na fotografickou optiku firmy Zeiss, dvě přednášky. V těch dvou následujících festivalových týdnech od 19–30/06/17 pak budou výstavy otevřeny veřejnosti a budou paralelně probíhat ostatní přednášky, komentované prohlídky a workshopy. Ve středu 21/06/17 festival nabídne speciální programový blok na téma Domov a možnosti sociálního bydlení.

Z české tvorby určitě zaujme Libuše Jarcovjáková nebo Iren Stehli. Z českých řečníků není třeba představovat energetickou Ilonu Švihlíkovou nebo Jana Sokola, který se bude zamýšlet nad otázkou pravdy a lži. Marek Hrubec pojme téma v rámci své knihy Odjištěná společnost. Bude se debatovat i nad osudem absolventů uměleckých vysokých škol. Nezapomíná se ani na řečníky více propojené s médiem fotografie – například Michal, Kalhous, Jiří Siostrzonek, Peter Brinkemper (DE), Thomas Schneider (DE). Letos je festival součástí Česko-německého kulturního jara, proto se mimo jiné zaměří na německý společenský diskurz s ukázkami umělecké tvorby, ve které intenzivně rezonují právě globální témata. Z dalších zahraničních účastníků přijal pozvání mladý fotograf Hosam Katan, který pochází ze syrského Aleppa. Na něj naváže i vítěz letošní soutěže Magnesia Litera Marek Šindelka. Dále vystoupí německý orientalista Michael Lüders, který se tématu destabilizovaného Blízkého východu věnuje dlouhodobě a který vnáší do standardní západní argumentace tak trochu jiné světlo a poukazuje i na osudové zásahy Západu v tomto regionu. I letos pracujeme s konceptem dočasného využívání prázdných komerčních prostor v centru města. Podružným cílem festivalu je město oživit a upozornit na prázdné obchody a prostory.

www.ostravaphoto.cz

facebook.com/OstravaPhoto

divadlo

Náměsíčníci (imitace a tušení) - noční představení

...

Noční představení v brněnském HaDivadle:

„Jsme snad šílení, protože jsme ještě nezešíleli?“

Pasenow neboli romantika, Esch neboli anarchie, Huguenau neboli věcnost. Katalog „náměsíčníků“ bloudících mezi fanatismem a nihilismem v hodnotovém vakuu meziválečného Německa.

Všude samé imitace! Jak se žije ve světě rozpadu hodnot? Jak nekonečně vzdálený je člověk člověku v době, kdy je všechno (ne)možné? Jak poznat mezi korytem a postelí smysl? Směřujeme někam? Něco se musí stát!

Legendární román evropského modernisty Hermanna Brocha tvoří ojediněle vyzývavý, uzavřený systém. Román jako touha po poznání života, jaký je. Radikální koncept umění jako pomoci, namísto umění jako pasivního konzumu krásy. Současník Musila, Kafky, Joyce či Canettiho a ryzí inspirátor Milana Kundery se pouští do rozpravy nad postromantickým zrodem kýče jako touhy po jednoznačnosti, kýče jako počátku zla.

V radikální adaptaci Ivana Buraje před námi na scéně vyvstává náměsíčný bar U Brocha, kde je na vše už pozdě, a přitom stále není konec. Štamgasti tvoří katalog doby, která zoufale čeká na svého vykupitele. Jak ale rozeznat Krista a Antikrista? Brněnští „alternativní“ herci sedí na první čtené zkoušce, přichází režisér z Německa – Hans Buch, slibuje umění, ale my všichni chceme jistotu! Existuje ale nějaká? Je komplikovaná naše doba, nebo ji komplikují intelektuálové? Potřebujeme krize? Nasadit si Brocha na oči! Dostat se až na hranici tázání samotného! Nahmatat zeď naší reality, našeho vězení!

„Nedělej si nic zlého, vždyť jsme tady všichni!“

https://www.facebook.com/events/343183172751423/?active_tab=about

290/190 kč

film

MAZEJ DO KOUTA! (11. CENA PAVLA KOUTECKÉHO)

...
film
6/6/17 - 10/6/17
18:00 - 23:55
sdílet

11. ročník Ceny Pavla Kouteckého představí výběr těch nejzajímavějších českých a zahraničních dokumentárních filmů. K vidění budou v industriálním prostředí bývalé Továrny v pražských Holešovicích - od úterý 6. června do soboty 10. června. Akce letos prošla podstatnými změnami a nově se ponese ve festivalovém duchu. Hravý vizuální koncept vytvořil grafik Bohdan Heblík. Na plakátech tak dominuje typografie “lehce zahnaná do kouta”. A právě kouty Pavla Kouteckého budou i ústředním motivem scénografie interiéru Továrny.

Tento rok porota Ceny Pavla Kouteckého nominovala celkem čtyři české celovečerní dokumentární filmy. Tragikomedie FC Roma režisérů Rozálie Kohoutové a Tomáše Bojara je věnována romskému fotbalovému týmu, který si téměř nekopl do míče, ale málem vyhrál ligu. 5 October režiséra Martina Kollára představí příběh muže, který se kvůli nádoru na obličeji rozhodl opustit svoji rodinu a vydal se na útěk před závažným rozhodnutím. O vztazích a tvůrčí erekci, která ne vždy končí happyendem, vypráví snímek H*ART ONAndrey Culkové. Jde o slovní hříčku: spojení hard on - erekce, heart - srdce a art - umění. Do zbraněBarbory Chalupové pak nabízí dokumentární dobrodružství plné zbraní a zbrojení, v němž se protagonistky vydávají do temných zákoutí fyzické i elektronické reality.

V kategorii krátkometrážních dokumentů jsou nominovány tři snímky. Jeden den spalovače mrtvol ve strašnickém krematoriu představí snímek Backstage režisérů Martina Macha a Dominika Truhláře. Dokument Kittchen - až budu proměněnýTomáše Šťastného se snaží odhalit, kde končí skutečný člověk Jakub König a začíná hudebník Kittchen. Režisérka Květa Přibylová s filmem Stopy, střepy, kořeny natočila dokumentární báseň o prorůstání minulého a přítomného, mrtvého a živého.

Generálním partnerem Ceny Pavla Kouteckého je innogy. Hlavním partnerem je Nadační fond Avast.

http://www.cenakoutecky.cz/