komiksové nakladatelství Fantagraphics
#17/2017

koncert

Filip noid Liedwart Doe Zbořil / Blažíček Kulka phaerentz

optosonics (14-18) - dílna pod vedením klause filipa a noida (více informací a přihlašky zde: http://www.punctum.cz/space/optosonics-workshop-pod-vedenim-klause-filipa-noida)

koncerty od 20:00

12.8. Klaus Filip & noid, Zbořil/Blažíček, Jan Kulka

13.8. Kurt Liedwart, Jano Doe, phaerentz

místo

Punctum

sdílet
datum

12/8/17 - 13/8/17

čas

14:00 - 23:55

Klaus Filip & noid - Klaus Filip je hudebník a programátor populárního freewaru „lloopp" (dnes šířený ve verzi “ppooll”), nabízející možnost vytvářet otevřené struktury pro živou improvizaci. Spolupracoval například s Los Glissandinos, Orchester 33 1/3 a hráči jako Radu Malfatti, Werner Dafeldecker, Dieb13, Christof Kurzmann, Boris Hauf, Christian Fennesz, John Butcher, Sabine Marte, Gilles Aubry, Cordula Bösze, Silvia Faessler, Taku Unami, Taku Sugimoto, Toshimaru Nakamura, Arnold „noid" Haberl, Tim Blechmann a dalšími. http://klingt.org/filipino/

Arnold Haberl neboli noid je violoncellista, skladatel, hráč a programátor ppoollu. Jeho přístup k hudební tvorbě může být charakterizován jako “základní výzkum”. Jeho dílo spadá do široké škály často vzájemně odlehlých oblastí hudby - od sólových vystoupení po skladby pro komorní orchestr, od zvukových instalací po video, přičemž neustále ruší hranici mezi hudbou a zvukovým uměním. Tento přístup jej přivedl ke spolupráci s umělci z mnoha oborů: s choreografy jako jsou João Fiadeiro, Colette Sadler, Akemi Takeya, Philipp Gehmacher s vizuálními umělci: Alexander Schellow, Heike Kaltenbrunner, Erik Hable nebo André Goncalves a improvizátory: Klausem Filipem, Taku Unami, o.blaat, Axel Doerner, Christian Weber, erikM, dieb13, Kazuhisa Uchihashi, Burkhardem Stangl, Yan Jun, Taku Han-noda, Carl Stone, mattin. http://noid.klingt.org/

Jan Kulka: Pramítačka - Pramítačka je speciální promítací aparát stvořený za účelem prakticky osahávat a prozkoumávat oblasti filmu (film jako artikulace světla), které byly doposud technicky či mentálně nedostupné. Je schopná promítat všechny klasické filmové formáty, ale současně také širokou škálu dalších materiálů jako obinadla, izolepu, krajky, bublinkovou fólii, pokladní pásky apod. Svým specifickým způsobem fungování například umožňuje vymanit filmový pás z dosud nevyhnutelné chronologické linearity. Snímkovou frekvenci osvobozuje z přísné metronomické pravidelnosti a umožňuje jí, aby na sebe vzala podobu kombinovaných polyrytmických struktur. Pramítačka má také specifický způsob synchronizace obrazu a zvuku (pomocí fototranzistorů neboli světelných tlumičů), který znamená jak specifický tvůrčí způsob práce se zvukem, tak prostředek, jenž umožní očím „vidět rychleji“, tedy mít větší rozlišovací schopnost co se týče vnímání jednotlivých světelných událostí v rychlém časovém sledu. http://www.pifpaf.cz/cs/jan-kulka-pramitacka

Michal Zbořil / Martin Blažíček - Duo Zbořil/Blažíček ohledává hraniční polohy zvukově obrazové improvizace. Michal Zbořil je hráč na syntezátory Korg, mimo jiné známý ze Zabloudil(a), IQ+1 a z Pražského improvizačního orchestru, který vychází hlavně ze zvukových kvalit elektronické syntézy. Jeho převážně neidiomatický způsob hry se odvíjí z podkladu oscilujících zvukových textur. Martin Blažíček využívá pro živé projekce kombinaci fyzických objektů, mechaniky a digitálního mikrosamplingu videa. Jeho poslední projekt je digitálním rozvinutím principu thaumatropu, populární optické hračky z přelomu 19. a 20. století. https://vimeo.com/51824652, https://vimeo.com/44199720

Kurt Liedwart http://mikroton.net/recordings/index.php/artists/kurt-liedwart/ - Ruský improvizátor, grafický designér, soundartista, producent a zakladatel vydavatelství Mikroton Recordings, které od roku 2008 vydává elektronickou a ruchovou hudbu. Liedwart, který při svých vystoupeních vychází především z hry na analogový syntezátor a široké palety elektronických udělátek, kombinuje elektoakustickou hudbu s digitální, noise s glitchem, přičemž se nechává inspirovat uměleckými hnutími, jako jsou Fluxus nebo akcionismus.http://www.kurtliedwart.com/, http://www.mikroton.net/

Jano Doe - Alter ego a sólový projekt kurátorky a hudebnice Kataríny Gatialové. Co čekat? Hlukové vlny i rytmické pasáže linoucí se z DIY nástroje, ve kterém leckdo vidí spíš necky než modulární syntezátor, doplněné neurotickými no-input explozemi či kazetovými nahrávkami různého původu a kvality, přičemž je všechno to kvílení, všechen ten psychotický hluk zdánlivě bez struktury a citu je ovládán slabými nervy a menstruačním cyklem. Křehká hudba.Mimo svého sólového projektu Katarína také kóduje naživo s otevřeným mezinárodním sdružením Kolektiv, hraje v supernoisovém triu Inocenc, seskupení Augiášův sonický chlév či performuje se softwarem ovládanými rádii v projektu The Receivers. https://soundcloud.com/janodoehttps://soundcloud.com/kolektiv-1

Phaerentz - Phaerentz (Petr Ferenc) je pražský hudebník věnující se elektronice, promotér a hudební publicista, člen skupin Birds Build Nests Underground, Radio Royal a dalších projektů. Pracuje se zvukem a různými médii, využívá přehrávače, většinou gramofony a kazetové magnetofony, ale i minidisky a CD walkmany.Jako sólista se Phaerentz zaměřuje na fyzikální vlastnosti zvuku, a proto se rozhodl nepoužívat žádné zvukové efekty a další krabičky, přes něž zní ve finále většina zvuků podobně. Každé zvukové médium má své kouzlo, povrchový hluk, resp. zvukovou plochu a zvláštní kvalitu, pokud jde o opakování, náhodnost a citlivost hraní.Pro Phaerentzovu práci je typická repetice krátkých smyček různých délek, přičemž posun jejich fází vytváří překvapivé a zcela nepředvídatelné akustické a polyrytmické jevy. Spíše než jednotlivými částmi se tyto smyčky stávají stavebními kameny psychoakustické minimalistické zkušenosti zaměřené na opakování jako prostředek k objevování pohybu v nehybném. Žádné klikání, žádné úpravy, žádná nahodilost. Opakování je variace. Lepší být reálný než postmoderní. http://www.phaerentz.com/