Mistr a matka

S Elenou Floris o současnosti legendárního Odin Teatret

Italská houslistka a herečka Elena Floris se do činnosti divadelního souboru Odin Teatret zapojila coby čerstvá absolventka konzervatoře. Hovořili jsme s ní během jejího pobytu v Praze, kam přijela na pozvání Centra současného umění DOX, aby tu společně se svou kolegyní Iben Nagel Rasmussen vedla otevřenou hereckou dílnu.

Vystudovala jste hru na housle na konzervatoři, měla jste být interpretkou klasické hudby. Jak jste se stala herečkou Odin Teatret, jednoho z nejslavnějších souborů experimentálního divadla?

Brzy po škole jsem se začala zajímat i o jiné hudební žánry, které využívají housle – v jedné romské osadě v Itálii jsem studovala hru primášů nebo se učila folklorní formu pizzica. Spolupracovala jsem s kapelami, které spojovaly moderní a tradiční hudební vlivy, naučila jsem se hrát na tamburínu. Zároveň jsem pracovala v baru hned vedle univerzity v ­L’Aquile jako barmanka a často jsem tam po večerech i hrála. Na univerzitě tehdy učil Nando Tavia­ni, dramaturg Odin Teatret, který nedávno zemřel, a soubor tam často vystupoval. Jednou přišli do baru dva Dánové a chtěli mé telefonní číslo. Pořádně jsem nevěděla, o koho jde, divadlo mě v té době nezajímalo. O Odin Teatret se sice mluvilo, ale já se na ně tehdy ani nezašla podívat. Pár měsíců nato mi však zavolala Iben Nagel …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si A2 v elektronické podobě