servis

konference

Gender a Generace

Katedra genderových studií Fakulty humanitních studií Karlovy Univerzity v Praze zve na konferenci, která se uskuteční v Praze 9.–11. března 2007. Jelikož různé koncepty a pojetí generace, mezigeneračních vztahů, konfliktů a solidarity, generace ve vztahu k reprodukci získávají na důležitosti a aktuálnosti a jelikož tyto koncepty nelze vnímat bez vztahu k genderu, vítáme relevantní příspěvky od badatelek a badatelů, akademických pracovníků a pracovnic stejně jako aktivistek či aktivistů na všech úrovních profesionální kariéry. Zejména vítáme příspěvky, které se zaměří na následující otázky: Generace jako sociální formace (Jakým způsobem koncept(y) generace konstruují temporální a sociální lokace jednotlivce?, Jakým způsobem se koncept(y) generace prolínají s kategoriemi, jako jsou gender, věk, třída, rasa, etnicita a nacionalita či lokace v geopolitickém prostoru?, Jakým způsobem se generace vztahuje k představám sociálního času?, Jakým způsobem koncept(y) generace spoluvytvářejí různá pojetí (dis)kontinuit, chronologií, hierarchií sociálních událostí, linearity vývoje či naopak (kolektivní) sociální změny?, Jakým způsobem umožňují koncepty generace konstruování sdílených či naopak rozdílných zkušeností?, Jak se generace a různá pojetí intra- a/či intergeneračních konfliktů vztahují k přerozdělování zdrojů a jakým způsobem je ovlivňují?); (De/Re)Generace a sociální tělo (Jaké diskursy a mechanismy moci obklopují a kontrolují reprodukci? Jaké diskursy a mechanismy moci umožňují či naopak odebírají přístup k reprodukčním technologiím?, Jakým způsobem jsou pojetí generace formována skrze normativ heterosexuality a heteronormativní matrici?, Jaká nová/alternativní pojetí generací přinesla queer kritika a queer hnutí?); a Generace a sdílená kulturní, sociální zkušenost, sdílené intelektuální a/či politické pozice (Jakým způsobem jednotlivé koncepty generace a generačních vztahů napomáhají upevňovat epistemologickou moc partikulárních sociálních skupin?, Fungují generace jako dozorci vědění?, Kdo se může stát součástí, členem/členkou, reprezentantem/reprezentantkou generace?, Čí zkušenost se může stát reprezentativní pro celou generaci?, Je generace skutečně užitečným analytickým východiskem pro stadium dynamiky intelektuální interakce?, Jakým způsobem vstupují generace do vyjednávání genderových, rasových, etnických, náboženských aj. pozic a konfliktů?). Termín odevzdání abstraktů (300 slov): 30. září 2006, termín odevzdání celého příspěvku: 30. leden 2007. K abstraktům připojte následující informace: jméno a akademické tituly přednášejících, název příspěvku, název sekce, do níž by měl být příspěvek zařazen (pořadatelé si vyhrazují právo tuto volbu změnit) a název instituce. Abstrakty (word, pdf) zasílejte Kateřině Kolářové na e-mailovou adresu: [email protected], jako název zprávy uvádějte prosím Generace. O tom, zda byl váš příspěvek přijat, vás budeme informovat nejpozději do 15. listopadu 2006. Příspěvky budou publikovány v konferenčním sborníku. Informace ohledně registrace na konferenci budou zveřejněny na webové stránce, která bude spuštěna v září 2006 na adrese fhs.cuni.cz/gender/generace.

 

soutěže

Literární a výtvarná soutěže Marie Kodovské 2006

Rýmařovský horizont a tamní Studentský klub Střediska volného času vyhlásily nový ročník literární a výtvarné soutěže naivní malířky a básnířky Marie Kodovské. Soutěž je určena všem autorům „bez ohledu na věk, společenské postavení, náboženské vyznání a politické přesvědčení“. Lze zaslat poezii, prózu (povídky, fejetony aj.), nejlépe v elektronické podobě, a ilustrace. Každý příspěvek musí být opatřen jménem autora a kontaktem. Zasláním příspěvku do soutěže vyjadřují autoři souhlas s jeho případným otištěním na stránkách Rýmařovského horizontu. Uzávěrka je 31. srpna 2006, příspěvky posílejte na adresu Středisko volného času Rýmařov, Okružní 10, 795 01 Rýmařov, tel.: 554 230 459, 737 802 259, e-mail: [email protected], svcrvmarov.cz. Vyhlášení výsledků spolu s tradičním literárním večerem a výstavou se uskuteční na podzim ve Studentském klubu SVC v Rýmařově.

 

film

Samaritánka

Jihokorejský režisér Kim Ki-duk, pravidelný host filmového festivalu v Karlových Varech, točí každoročně až dva filmy, jejichž kvalita bývá různá. V roce 2004 se mu však povedl husarský kousek, získal totiž dvě ceny za režii na velkých filmových festivalech, za film 3-Iron v Benátkách a za Samaritánku v Berlíně. Zatímco je však cena za film 3-Iron zasloužená, patří Samaritánka k jeho nepovedeným filmům. Tentokrát je námětem snímku prostituce.
Dvě kamarádky se spolu chtějí podívat do Evropy a způsobem, jak si na cestu vydělat, se stane prostituování Jae-young (Yeo-jin shání zákazníky a zajišťuje bezpečnost). Jednoho dne je však Jae-young přistižena policisty při činu a situaci vyřeší skokem z okna. Po její smrti se pak Yeo-jin rozhodne vykoupit její duši, a tak se dá na prostituci ona, vybírá si bývalé klienty Jae-young a po sexuálním aktu jim vrací peníze, které Jae-young vydělala. Bohužel to celé nedává žádný smysl. Na podzim nás pak čeká další režisérův nepodařený snímek Čas, a tak bude muset jihokorejskou čest zachránit na konci prázdnin Park Chan-wook s Nebohou paní Pomstou.

–jgr–

 

Ztracené město

Po předpremiéře na MFF v Karlových Varech, kdy byla režijní celovečerní prvotina Andyho Garcii zařazena v sekci Zvláštní uvedení, dostává se Ztracené město i do běžné distribuce. Garcia se narodil v roce 1956 na Kubě, odtud však jako pětiletý s rodinou uprchl do USA. Již dříve se coby režisér vracel ke svým kubánským kořenům, v dokumentu Cachao… Como su ritmo no hay dos (1993) či v segmentu z televizního hudebního projektu Nuestra Navidad (2003). Že je Ztracené město jeho osobním dílem, dokazuje i šíře jeho zapojení do projektu. Film nejen režíroval, ale podílel se na něm také jako výkonný producent, autor hudby a představitel hlavní role. Prostřednictvím postavy majitele nočního hudebního klubu Fica Felloveho se obrací Garcia do doby, kdy ještě byla Kuba v područí diktátora Batisty. Pro rodinu Felloveových jde o revoluci, která prověří její soudružnost. Ve Ztraceném městě jsou emoce promíchány s politikou. Zatímco nedávno uvedené pokračování Hříšného tance se k téže problematice staví jen velmi decentně, Garcia promlouvá skrze své (lehce autobiografické, jinak inspirované románem kubánského spisovatele Guillerma Cabrery Infanteho) dílo průzračně, a to proti Castrovu režimu. Českého diváka, jenž se oprostí právě od politického zabarvení, však může snímek očarovat zejména svým retrostylem a kvalitním obsazením (jistě potěší „smutný klaun“ Bill Murray). Premiéra 17. 8.

 

Miami Vice

Více než šedesátiletému rodáku z Illinois, Michaelu Mannovi, se v 80. letech podařilo být u zrodu kultu – seriál Miami Vice dokázal ovlivnit nejen diváky (snaha podobat se svým oblíbeným hrdinům), ale i dění v tomto floridském letovisku. Z Miami Vice se stala doslova reklamní značka. Ale zločin z ní samozřejmě nevymizel… A jelikož je Mann podepsán pod filmy, jako je třeba Insider: Muž, který věděl příliš mnoho, Nelítostný souboj či Collateral, a prostředí zločinu zvládá více než dobře, těžko může jeho nejnovější počin dopadnout špatně (a snad ani ne průměrně). Nemůže ani překvapit jeho rozhodnutí, že celovečerní podoba, která vychází ze stejnojmenného seriálu, bude mít poněkud jinou atmosféru. Kde dříve byla výrazná barevnost, nyní bude přítmí, kde byla líbeznost, nyní bude drsná realita. Možná tak ortodoxní fanoušky série zklame, jiné může spíše jen potěšit. Vždyť temná, chladně zabarvená nálada či krutost neestetizovaného násilí je výsadním kladem výše zmíněných filmů. Vše se má objevit i zde, v příběhu o policistech (Colin Farell, Jamie Foxx) pracujících v utajení. V Mannových dílech má tempo vyprávění až magický rytmus, na jaký nejsme zvyklí z běžných thrillerů, a tak by Miami Vice mohlo být kvalitním diváckým zážitkem. Premiéra 17. 8.

 

Venkov v českém filmu

Do 19. 8. potrvá filmový festival Film a dějiny. Letošní pátý ročník, opět uspořádaný na hradě Orlíku u Humpolce, je rámován tématem kolektivizace venkova v 50. letech, ale program obsahuje i filmy, které na venkov nahlížejí i z jiných perspektiv či dob. Spatřit lze například Helgeho Velkou samotu (16. 8.), Bočanovu Čest a slávu (17. 8.), ale také novější tituly, které venkov podávají mysticky (Vaterland – Lovecký deník, 18. 8.) či myticky (Kuře melancholik, 19. 8.).

–lg–

 

hudba

Eurion

Již čtrnáctým rokem (letos 18. 8.) se koná hudební festival Eurion ve Smržovce na Liberecku. Tentokrát si dal podtitul „mladí a neklidní“. U některých interpretů je nutné přinejmenším první adjektivum brát s rezervou, hudební neklid však zřejmě nastane. Vystoupí veteráni rockové melancholie Priessnitz, originální karlovarští hiphopeři Bow Wave, neposedný písničkář Xavier Baumaxa a další. Více informací najdete na smrzovka.cz/eurion/. Začátek v 18.00, Parkhotel Smržovka.

 

Off Festival

Polské městečko Mysłowice se nachází nedaleko Katovic, a tedy v pohodlném dosahu od česko-polských hranic. Nic proto 18.–20. 8. nebrání návštěvě tamního festivalu Off, který je zaměřen na elektronickou i jinou hudbu ve spektru od inteligentního popu po experimenty. Velké mezinárodní hvězdy zastupuje např. etno-elektronický impresionista Banco de Gaia nebo I Am X. Jisté renomé mají i rakouští Sofa Surfers, islandskou melancholii přivezou Bang Gang, její norskou variantu White Birch. Za pozornost rozhodně stojí řada zástupců polské scény. Postjazzoví Robotobibok již jsou v Česku dobře zapsáni, alternativního country v podání Mitch & Mitch se pravděpodobně brzy dočkáme a nebude na škodu se předem připravit. Kanal Audytywny hraje hip hop naroubovaný na jazz i jiné směry. Cracow Klezmer Band volně osciluje mezi skvěle podaným klezmerem v tradičním stylu a jeho avantgardními mutacemi. To vše doplňuje obligátní porce doprovodných tanečních DJs, projekce filmů a další atrakce. Více informací najdete na off-festival.pl.

 

Trutnov Open Air

S devatenácti ročníky patří trutnovský festival mezi vážené kulturní instituce; letos se uskuteční ve dnech 18.–20. 8. Program na hlavní scéně se ponese od Monkey Business přes „pornofolkaře“ Záviše, poetu Petra Vášu se skupinou Ty Syčáci až po zasloužilé rockery Hudbu Praha a Garage. Vyvrcholením budou tak kontrastní hvězdy jako apokalyptičtí rockeři Killing Joke, znovuzrození Living Colour nebo Eva Pilarová. Někomu se může zdát zajímavější program „hospodské scény“, kde zahrají Bratři Orffové, zaimprovizuje Marián Varga a zascatuje Jana Koubková. Více informací najdete na festivaltrutnov.cz.

–mk–

 

výtvarné umění

Emanuel Hoffmann-Stiftung

Sbírka Emanuel Hoffmann-Stiftung, integrovaná do akvizic Muzea současného umění v rámci Kunstmusea v Basileji, je ve svých jednotlivostech představována veřejnosti pravidelně. Artefakty, které ještě nebyly vystaveny, zůstávají od roku 2003 uloženy v depozitáři. Sbírka jako celek je vynikajícím přehledem prací či dokonce souborů děl předních světových umělců. Prezentační výběr, určený nyní veřejnosti, má epicentrum v disciplínách prostorové instalace, videa a fotografie. Muzeum současného umění představuje starší pozice v tomto uměleckém směřování a konfrontuje je s těmi nejaktuálnějšími. Mimo jiné se tu představí víceprojekční videoinstalace Correction z roku 2004 od Fiony Tanové (1966), holandské umělkyně narozené v Indonésii, prostorová instalace The Importance of Being Earnest in Esperanto (1996) od britského umělce Marka Wallingera (1959) nebo obrazy americké malířky Elizabeth Peytonové (1965). Vedle sochařských objektů a fotografií švýcarské dvojice Peter Fischli a David Weiss (1952/1946) jsou zpřístupněny snímky Němce Thomase Demanda (1964) a jeho animovaný film Trick (2004). Dále díla Američana Richarda Artschwagera (1923) a dva autorské soubory od Andrey Zittelové (1965), zabývající se reflexí společnosti a životních podmínek v ní, ke kterým mají blízko také zastoupená díla předního konceptualisty Johna Baldessariho (1931). Výstavu lze navštívit v Kunstmuseum Basel, Museum für Gegenwartskunst, St. Alban-Rheinweg 60, do 3. 9.

–pev–

 

televize

Na dotek

Novinář Dan (Jude Law) potká Alici (Natalie Portmanová), je s ní šťastný a napíše o ní knihu. Zamiluje se ale do fotografky Anny (Julia Robertsová). Alice miluje Dana, Anna dermatologa Larryho (Clive Owen), ale pak Dana. Larry stále miluje Annu, ale po ztrátě své ženy touží získat Alici. Dan se s Annou nakonec rozejde, ale Alice ho už přestane milovat… Pavučina. Kolotoč. Kruh není kulatý, čas nemá začátek a konec. Čtveřice lidí v ulicích Londýna se citově nachází a ztrácí, aby po smutné noci nalezla ranní úsměv, po denních slzách dospěla k nočnímu polibku. Dan je nevyrovnaný sobec, který by chtěl milovat, ale zbaběle se bojí Aliciny lásky. Larry je žulový kámen, který city váží na váhách ze sexuálních aktů, neptá se po lásce (byť ji má na mysli), ale po fyzickém uspokojení. Anna má ideály, o kterých nesní, které nechce prožít. Zabředlá do bláta průměrnosti, své vlastní nespokojenosti, tak nějak v ní šťastně zakotvená. Alice je princezna bezhlavě milující, oddávající se plně, sahá svou ztrátou ke dnu obecné morálky coby striptérka v nočním podniku. Mike Nichols je typ režiséra, který staví zejména na hereckých výkonech, proto jeho díla často vypadají jako zfilmované divadlo (vždyť často jsou adaptacemi divadelních her), v lepším případě televizní inscenace. Na dotek rozhodně není typickou romancí ani dramatem. Je trochu nevyrovnaný, ale stejně tak i život. Má v sobě pár krásných momentů, právě tak jako nepříjemných chvil. Jen stěží se dá přijmout bez nástinu nechuti. Při sledování nelíbivý, po skončení rezonuje. 19. 8., 20.00, Cinemax.

–lg–

 

Hudba v televizi

Milovníkům romské hudby a zároveň nespavcům je určen záznam závěrečného koncertu 8. ročníku Světového romského festivalu Khamoro 2006 z pražské Lucerny. Účinkují: Gitans, Keg Lang, Gypsy Mambo, Nadara, Puerto Flamenco a další (17. 8., 5.10, ČT 2). Pořad Cassandra Wilson: Soft Winds představí zpěvačku, která si za poslední léta vytvořila jedinečný styl na pomezí jazzu, folku, etna a blues; může zpívat evergreeny, vlastní témata nebo jazzové standardy, ale vždycky to bude s pečetí její výsostné originality. Vyniká temně sametovým kontraaltem sugestivního zabarvení. Na aktuálnějším albu Belly of the Sun se vrací ke svému jazzově kreativnímu a bluesově zemitému písničkářství za asistence tradičně znamenité doprovodné kapely, experimentující s barvami drnkacích nástrojů i perkusí. Tak jako se špičkoví herci vžívají do náročných rolí a studují podrobně své postavy, splynula s bluesovou tradicí i Cassandra Wilsonová na své exkurzi do mississipské delty, koneckonců se v Mississippi narodila v rodině váženého jazzového hudebníka. Wilsonová dává v doprovodu přednost zvuku kytar; často několika, kontrapunkticky se prolínajících, sama se kytary občas chopí, aby zahustila harmonie. Vždy se dokáže obklopit dostatečně kreativními muzikanty, ať už to jsou kontrabasista Lonnie Plaxico, hráč na foukací harmoniku Gregoire Maret nebo kytaristé Marvin Sewell, Brandon Ross a další (18. 8., 1.25, ČT 2). Mozart 2006 – Velká operní finále. Další připomínkou „letošního největšího hudebního jubilanta“ budou části ze dvou jeho oper ve špičkových interpretacích. Figarova svatba z roku 1976, Vídeňská filharmonie, dirigent K. Böhm, sólisté H. Prey, M. Freniová, D. Fischer-Dieskau, K. Te Kanawa a další. Režie Jean-Pierre Ponnelle. Únos ze serailu z roku 1980, orchestr Bavorské státní opery, dirigent K. Böhm, sólisté F. Araiza, E. Gruberová, R. Grist, N. Orth a M. Talvela. Režie August Everding a Karlheinz Hundorf (20. 8., 21.55, ČT 2). V dalším díle seriálu jazzových dialogů se klavírista Chick Corea setká s Kubáncem Gonzalem Rubalcabou, klavírní hvězdou mladší jazzové generace, který zůstal marketingovým expertům hudebních korporací neznám; je to kubánský exulant, který úchvatnou prstovou technikou a hlavně svou spontánní muzikalitou nadchl desetitisíce příznivců společnosti Blue Note (20. 8., 1.25, ČT 2)

–mk–

 

17. 8. Konec světa v srdci Evropy – dokumentární film Olgy Sommerové zaznamenává život několika lidí a vesnic v průběhu jednoho roku (20.00, ČT 2); Canterburské povídky – druhá sbírka středověkých textů, jež adaptoval do filmové podoby režisér Pier Paolo Pasolini (21.40, ČT 2); Hořící Mississippi – kriminální drama Alana Parkera o vraždě tří černošských aktivistů za lidská práva na americkém jihu (22.00, Cinemax)

18. 8. Hoffa, cena moci – snímek Dannyho DeVita o životě a zmizení významného odborového předáka, který neblaze proslul svými kontakty s podsvětím (18.00, ČT 2); Napoleon Dynamit – americká komedie Jareda Hesse, nasazená do soutěže na MFF v Sundance (20.00, HBO); Vosí hnízdo – francouzský kriminální film režiséra Florenta Emilia Siriho (20.00, Nonstop Kino)

19. 8. Strážce snů – první část dvojdílného filmu zachycujícího indiánské příběhy a legendy (10.00, ČT 2); Beetlejuice – komedie Tima Burtona (13.10, Prima); Nesprávné kalhoty – jeden z příběhů Wallace a Gromita (14.25, ČT 1); Třináct dní – politický thriller režiséra Rogera Donaldsona je rekonstrukcí nejhlubší krize studené války na začátku šedesátých let (16.55, ČT 2); Hvězdné války: Epizoda 2, Klony útočí – druhý díl sci-fi ságy George Lucase (20.00, Nova); Prokletí rodu Baskervillů aneb Pozor, zlý pes! – záznam detektivní divadelní hry z Divadla v Celetné (20.00, ČT 2); V žáru slunce – brazilský film režiséra Waltera Sallese se odehrává v pouštní krajině brazilského severovýchodu na počátku 20. století, kdy se zde ještě dodržovala krevní msta (20.00, Nonstop Kino); Kraftwerk In Concert – sestřih z koncertů industriální skupiny (20.00, Óčko); Butch Cassidy a Sundance Kid – western režiséra George Roye Hilla (21.40, ČT 1); Olza – multimediální projekt vychází z bájí a legend Těšínského Slezska (21.55, ČT 2); Intacto – thriller španělského režiséra Juana Carlose Fresnadilla, oceněný například cenou Goya pro nejlepšího nového režiséra (23.50, ČT 1); Vzhůru do revoluce! – retro road movie získalo na MFF v Locarnu Zlatého leoparda (1.35, ČT 1)

20. 8. Julius Caesar – první část dvojdílného historického filmu (10.25, Nova); Probuzená skála – příběh na motivy španělských pověstí Washingtona Irwinga napsala Helena Sýkorová (13.10, ČT 1); Tam na konečné – film podle povídky Ludvíka Aškenazyho natočili Ján Kadár a Elmar Klos (15.00, ČT 1); Tucet špinavců – válečný film (15.55, Prima); Svět umění: Charlotte Brontëová – dokument (16.20, ČT 2); Rusové přicházejí! Rusové přicházejí! – satirická komedie režiséra Normana Jewisona vznikla v době vrcholící studené války (17.10, ČT 2); Jiří Stránský: Bumerang – sní­mek režiséra Hynka Bočana (20.00, ČT 1); Večer na téma… Fragmenty slavných inscenací – pořad je sestaven z fragmentů inscenací, které nebyly na obrazovce přes 40 let a které se uchovaly v archivu ČT (20.00, ČT 2); Unaveni sluncem – snímek Nikity Michalkova zachycuje hrůzy stalinismu třicátých let (23.00, ČT 2)

21. 8. Báječná léta – filmová adaptace románu Neonová bible Johna Kennedyho Toolea v režii Terence Daviese (20.00, Nonstop Kino); Nikdo se nebude smát – snímek Hynka Bočana natočený podle povídky Milana Kundery (21.00, Filmbox); Hodná holka – film, který sleduje osudy moderní Emmy Bovaryové, natočil podle scénáře Mikea Whitea režisér Miguel Arteta (21.20, ČT 2)

22. 8. 8 žen – komediální muzikál Françoise Ozona (20.00, Nonstop Kino)

23. 8. Nehasit! Hořím!: Houslistka Markéta Janoušková – dokument (16.55, ČT 1); Hořela země – dokument o Otokaru Březinovi (18.00, ČT 2); Básníci Evropy: Gino Paoli – dokument (18.30, ČT 2); Konečná stanica – hořká komedie z polistopadových časů režiséra Jiřího Chlumského (20.00, ČT 2); Intimita – snímek Patrice Chéreaua získal na MFF v Berlíně 2001 Zlatého medvěda (20.00, Nonstop Kino); Viděl jsem, jak byl zabit Ben Barka – dokumentarizující drama Saida Smihiho o únosu a zavraždění marockého politického aktivisty Mehdi Bena Barky, jež se odehrálo v roce 1965 (20.00, Cinemax)

–jgr–

 

rozhlas

17. 8. Ellery Queen: Město malérů – první část dvanáctidílné četby na pokračování (8.25, Vltava); Petr Pazdera Payne: Mumifikace – povídka (16.00, Vltava); Arthur Conan Doyle: Makléřův úředník – rozhlasová detektivní hra (20.00, Vltava)

18. 8. Josef Škvorecký: Zákony džungle – literární pořad (20.00, Vltava)

19. 8. Výkupné za rudého náčelníka – rozhlasovou hru podle povídky O. Henryho napsala Helena Sýkorová (13.00, Praha); Lope de Vega: Zahradníkův pes – rozhlasová hra (14.00, Vltava); Alphonse Daudet: Cucugnanský farář – povídka (17.30, Praha); Bedřich Smetana: Braniboři v Čechách – opera na libreto Karla Sabiny (20.00, Vltava); Vít Slíva: Boudní muzika – poezie (22.45, Vltava); Drobná próza z díla Jaroslava Haška – první část šestidílného cyklu (23.00, Vltava)

20. 8. Richard Wagner: Opera a drama – několik úryvků z knižního eseje, v němž autor formuluje svou vizi „uměleckého díla budoucnosti“ (9.32, Vltava); Michail Zoščenko: Dvě povídky o lásce – povídky (11.30, Vltava); Pták štěstí – na motivy pohádky Jana Františka Hrušky napsala Zdeňka Psůtková (13.00, Praha); Setkávání se zajímavými hosty a tématy pro nedělní odpoledne – hostem Jaroslava Dolečka bude herečka Antonie Hegerlíková, nositelka Ceny Thálie za celoživotní dílo v oblasti činohry (14.00, Vltava); Concertino Praga 2006 – záznam Evropského koncertu 38. Jihočeského festivalu CP z Rytířského sálu zámku v Jindřichově Hradci z 20. 6. 2006 (19.00, Vltava); Ilja Hurník: Symfonie s úderem kotlů – povídka (20.20, Vltava); Grigorij Gorin: …zapomeňte na Hérostrata – tragikomická parafráze příběhu o Hérostratovi (20.30, Praha)

21. 8. S architektem Jaroslavem Klenovským pěti moravskými ghetty – první část pětidílného seriálu z cyklu Výlety s Vltavou (8.11, Vltava); André Laurie: Magnetová hora – první část dvanáctidílné četby na pokračování (18.30, Vltava); Wolfgang Amadeus Mozart: Cosi fan tutte ossia, La scuola degli amanti K 588 – dramma giocoso o 2 dějstvích, libreto Lorenza da Ponteho z cyklu Léto s Karlem Böhmem (20.00, Vltava)

22. 8. Potulky knihami a časem – tentokrát o tom, co je v ledovci (16.00, Vltava); Ilse Aichingerová: Knoflíky – rozhlasová hra (21.30, Vltava)

23. 8. Cymbelín – galerií shakespearovských postav provází Martin Hilský (16.00, Vltava); Akademie – příběh fagotisty a skladatele Julia Fučíka, žáka Antonína Dvořáka, vojenského kapelníka, který si vysloužil přezdívku „král pochodů“ i závist rodáků (20.00, Vltava); Oldřich Daněk: Dialog v předvečer soudu – rozhlasová hra (21.05, Praha); Alena Zemančíková: Globalismus – dokument z cyklu -ismy po česku (21.45, Vltava)

–jgr–

 

jgr – Jiří G. Růžička / lg – Lukáš Gregor / mk – Matěj Kratochvíl / pev – Petr Vaňous