Žít, pracovat, pózovat

Newyorská ballroom scéna v seriálu Pose

Seriál Pose patří k nejlepším televizním titulům, které se v posledních letech věnovaly LGBT komunitě. V závěrečné, třetí sezóně se tvůrcům podařilo dějiny newyorské ballroom scény osmdesátých a devadesátých let dovést k trochu klopotnému, ale pořád důstojnému finále.

Když se v roce 2018 objevila první řada seriá­lu Pose, jednalo se o malou kulturní revoluci na poli televizní zábavy. Seriálový projekt s největším počtem transgender tvůrců před i za kamerou byl z hlediska reflexe subkultury ballroomu v New Yorku osmdesátých let přelomovým dílem. Drama několika různorodých postav zasazené do prostředí tanečních sálů, v nichž drag umělci – konkrétně transgender a gay tanečníci převážně afroamerického nebo latinskoamerického etnika – soupeřili tancem či pózováním o trofeje, po několika odkladech a komplikované produkci letos přichází s třetí a zároveň poslední sérií.

 

Dějiny opulence

Seriál vznikl pod dohledem populárního showrunnera a dnes už matadora ­seriálové tvorby Ryana Murphyho a zaměřil se na doposud nedostatečně zpracované historické téma tanečních bálů pro queer komunitu a s nimi spojený taneční styl vogue. Transgender tanečníci na svých bálech vždy soutěžili ve skupinách s názvy jako například „House …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si A2 v elektronické podobě