eskA2látor 2

Kdo nekřičí, není oslyšen – heslo vítězů současnosti, a sféry public relations zvláště. Stránka dogheaven.cz, první psí restaurace u nás, při zběžném ohledání působí jako klasická webovka firmy, která nemá peníze na grafika. Vida, říkáme si, zmlsaní psí mazlíčci si přijdou na své už i u nás. Na druhý, zaostřený pohled ovšem vidíme, jak moc jsme se zmýlili. Pes je zde na špatné straně příboru a meníčko nabízí takové pochoutky jako grilovaná chrtí žebra se smetanovou omáčkou a kousky chřestu či jezevčíka na brusinkách s bramborovým pyré. Na třetí podívání, řádně pohoršeni, však odhalíme jakýsi „manifest“ vysvětlující, že se jedná o propagaci vegetariánství – pokus ukázat, že rozdíl mezi domácími a domáčtějšími zvířaty je skutečně dán jen společenskou konvencí. Problém nastává ve chvíli, zabrousíme-li na banner lákající uspořádat oběd pro asijské obchodní partnery či odkaz „navštivte také Festival psího masa“, který vede na informační portál pro návštěvníky Soulu. V diskusi se to pak pochopitelně útoky na Asiaty jen hemží. Je sice chvályhodné bojovat proti stereotypům, ale není minimálně vkusné dělat to pomocí předsudků jiných. Přestože jsou vidět až na čtvrtý pohled. Nebo právě proto…