Tvůrci a tvůrkyně ukrajinského monumentálního umění v šedesátých letech čelili řadě problémů. V čem se jejich boj se státním aparátem a byrokracií podobá situaci současných umělců a umělkyň, kteří si pro své vyjádření zvolili ulici? Společensko-politické podmínky se proměnily, ale neochota hrát podle pravidel moci funguje jako silné mezigenerační pojítko.
Autor: Olena Solodovnikova
Překlad: Romana Stasiv
Zvuková režie, produkce a postprodukce: Jan Klamm
Použitá hudba: Mooncup Accident
Grafika: A2 kulturní čtrnáctideník s využitím fotografie murálu Hamleta Ziňkivského
Text vznikl v rámci stipendia Rozstaje. Projekt je spolufinancován vládami České republiky, Maďarska, Polska a Slovenské republiky prostřednictvím visegrádských grantů z Mezinárodního visegrádského fondu. (Partneři: Stichting Global Voices, Bázis – Maďarský literárny a umelecký spolok na Slovensku, Fiatal Írók Szövetsége, Česká asociace ukrajinistů, Kolegium Europy Wschodniej a Sensor.ua.)